Word for the web został wyposażony w obsługę nagłówków i stopek, układów z wieloma kolumnami i numeracji wierszy. W tym artykule króciutko wyjaśniamy, do czego służą te opcje formatowania, znane choćby z klasycznego Worda, oraz jak je zastosować w dokumencie.
Word w przeglądarce otrzymał kilka nowych opcji znanych z wersji desktopowej. Teraz możesz łatwo:
- Dodać nagłówek i stopkę do dokumentu – aby wprowadzić spójność i bardziej profesjonalny wygląd.
- Zmienić układ z jednej na dwie lub więcej kolumn – aby zwiększyć czytelność tekstu, optymalnie wykorzystać przestrzeń, zapewnić elastyczność designu i nie tylko.
- Wyświetlać numery wierszy – jest to szczególnie przydatne, gdy chcesz odnieść się do konkretnych linijek dokumentu, np. w skrypcie albo kontrakcie.
Jak to działa?
- Otwórz nowy lub istniejący dokument w Word dla sieci Web.
- Aby dodać nagłówek/stopkę, kliknij Wstawianie > Nagłówek i stopka i wprowadź tekst w wybranych polach.
- Aby zmienić układ z jednej kolumny na dwie lub więcej, kliknij Układ > Kolumny i wybierz którąś z opcji.
- Aby dodać numerowanie wierszy, wybierz Układ > Numery wierszy > Ciągłe. U nas opcja nadal była niewidoczna.
Nowości te powinny już być dostępne dla wszystkich użytkowników Word dla sieci Web (a nie tylko dla subskrybentów Microsoft 365 jak w przypadku wielu innych funkcji).
Źródło: https://insider.microsoft365.com/en-us/blog/new-formatting-options-in-word-for-the-web