Microsoft i Adobe poinformowali o ogólnej dostępności Adobe Acrobat w Microsoft Teams. Dzięki tej integracji firmy, które preferują pracę z PDF-ami w Acrobat, mogą uniknąć konieczności przełączania się między aplikacjami. Przyczynia się ona też do poprawy wydajności i bezpieczeństwa oraz do obniżenia kosztów.
Ta głęboka integracja pozwala ustawić Acrobat jako domyślną aplikację dla PDF-ów w Teams. Ludzie mogą pozostać w rytmie pracy, bezpiecznie uzyskując dostęp i współpracując nad PDF-ami bezpośrednio z przeglądarki Acrobat w Teams. Obejmuje to możliwość udostępniania i recenzowania PDF-ów, współpracę w czasie rzeczywistym z komentarzami i adnotacjami, otrzymywanie powiadomień o komentarzach oraz łatwy dostęp do PDF-ów przechowywanych w Microsoft SharePoint i OneDrive.
— Evan Westenberger, Senior Product Marketing Manager w Microsoft
Funkcjonalność aplikacji zależy od sposobu zalogowania oraz rodzaju licencji:
Wbudowana przeglądarka PDF w Teams umożliwia tylko bezpośredni podgląd PDF-ów. Acrobat w Teams w wersji darmowej i bez zalogowania lub z brakiem konta Acrobat umożliwia dodatkowo ustawienie Acrobat jako domyślnego czytnika PDF. Po zalogowaniu w usłudze użytkownicy zyskują dodatkowo możliwość dodawania komentarzy. Najwięcej oferuje opcja zalogowania z licencją Acrobat Standard lub Pro. Pozwala ona dodatkowo eksportować, organizować, kompresować oraz chronić dokumenty PDF.
Adobe Acrobat for Microsoft Teams można pobrać bezpłatnie ze sklepu z aplikacjami Microsoft Teams.