Korzystanie z programu Microsoft Outlook jest powszechne w środowisku biznesowym i indywidualnym, umożliwiając efektywną organizację wiadomości e-mail, kalendarza i kontaktów. Jednakże, użytkownicy czasem mogą napotkać problem, gdy Outlook nie jest w stanie prawidłowo wyszukać ustawień konta Microsoft 365, co może prowadzić do utraty dostępu do korespondencji e-mail.
Jedną z najczęstszych przyczyn zawieszania się Outlooka na etapie wyszukiwania ustawień konta pocztowego Exchange Online/Microsoft 365 jest nieaktywna opcja tak zwanego nowoczesnego uwierzytelniania. W tym poradniku przedstawiamy zatem, co dokładnie zrobić, aby naprawić konto pocztowe w Outlooku, które nie wyszukuje ustawień serwera Exchange w usłudze Microsoft 365.
Jak naprawić problem z wyszukaniem ustawień konta pocztowego Microsoft 365 w Outlook?
- Zaloguj się do centrum administracyjnego Microsoft 365 poprzez stronę admin.microsoft.com.
- Z menu nawigacyjnego po lewej stronie wybierz Ustawienia, a następnie kliknij pozycję Ustawienia organizacji.
- Teraz z listy usług odszukaj i kliknij pozycję Nowoczesne uwierzytelnianie.
- W panelu po prawej stronie włącz opcję: Włącz nowoczesne uwierzytelnianie dla Outlook 2013 dla systemu Windows i nowszych, a także opcję SMTP z uwierzytelnianiem.
- Na koniec zapisz ustawienia, klikając u dołu przycisk Save.
- Odczekaj kilka minut od wprowadzenia zmian, uruchom ponownie aplikację Outlook i spróbuj jeszcze raz skonfigurować konto pocztowe w usłudze Microsoft 365.