Aplikacja Microsoft Project, będąca potężnym instrumentem do planowania, śledzenia postępu i zarządzania zasobami, zyskuje coraz większą popularność wśród profesjonalistów ds. projektów. Jednak, by jeszcze bardziej wzmocnić efektywność pracy zespołowej i usprawnić procesy, warto sięgnąć po integrację z innymi narzędziami, takimi jak SharePoint.
Synchronizacja Microsoft Project z SharePoint ułatwia zarządzanie zadaniami poprzez dostęp do list zadań i harmonogramów projektu w jednym miejscu. Menagerowie mogą przypisywać zadania, określać priorytety i śledzić postępy, a zleceniobiorcy mogą oznaczać, jaki jest aktualny stan wykonywanych prac, co usprawnia procesy pracy i przyspiesza osiąganie celów projektu.
SharePoint jest doskonałym narzędziem do współpracy. Synchronizacja z Microsoft Project umożliwia zespołowi także łatwe udostępnianie dokumentów, komunikację i ścisłą współpracę. Każdy pracownik może śledzić postępy projektu, wnosić swoje uwagi i łatwo komunikować się z innymi członkami zespołu.
Jak zsynchronizować aplikację Project z usługą SharePoint?
- Uruchom aplikację Project.
- Przejdź do menu Plik.
- Wybierz pozycję Zapisz jako.
- Kliknij Synchronizuj z programem SharePoint.
- Jeżeli chcesz utworzyć nową przestrzeń roboczą dla projektu, wybierz Nowa witryna programu SharePoint -> wprowadź nazwę projektu i kliknij przycisk Zapisz. (Jeżeli korzystasz już z witryn w programie SharePoint i chcesz do jednej z nich dodać listę zadań, wybierz Istniejąca witryna programu SharePoint).
- Automatycznie zostanie uruchomione okno przeglądarki.
- Zaloguj się na służbowe konto (jeżeli jest to wymagane).
- Przejdź do zsynchronizowanego harmonogramu, klikając pozycję Zadania.