Jak zablokować użytkownikom dostęp do OneDrive w Microsoft 365?

Jak zablokować użytkownikom dostęp do OneDrive w Microsoft 365?

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 6/23/2023, 8:00 AM

Liczba odsłon: 1150

Usługa OneDrive dla firm jest integralną częścią biznesowych pakietów Microsoft 365. To internetowy dysk oferujący dużą przestrzeń magazynową na osobiste pliki pracowników naszej firmy. Domyślnie aplikacja jest włączona dla wszystkich kont użytkowników i na liście aplikacji oraz licencji nie ma możliwości wyłączenia jej jako jedynej. Jeśli w firmie nie opracowaliśmy jeszcze zasad korzystania z magazynów chmurowych, warto do tego czasu zablokować użytkownikom dostęp do dysku OneDrive. W poniższym poradniku pokazujemy krok po kroku, jak tego dokonać.

Jak zablokować użytkownikom dostęp do usługi OneDrive dla firm?

  1. Zaloguj się do centrum administracyjnego usługi Microsoft 365 poprzez stronę admin.microsoft.com.
  2. Z menu nawigacyjnego po lewej stronie wybierz Pokaż wszystko, a następnie kliknij pozycję SharePoint.
  3. Będąc już w centrum administracyjnym usługi SharePoint, z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Więcej funkcji.
  4. Teraz kliknij przycisk Otwórz w sekcji Profile użytkowników.
  5. Na nowej stronie w sekcji Osoby wybierz polecenie Zarządzaj uprawnieniami użytkownika.
  6. Przewiń zawartość okienka na sam dół i wyłącz opcję Utwórz witrynę osobistą.
  7. Jeżeli na samym dole widoczna jest opcja Wyłącz OneDrive to aktywuj ją.
  8. Na koniec kliknij przycisk OK.

Jak zablokować użytkownikom dostęp do OneDrive w Microsoft 365?

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia