Jak włączyć automatyczne odpowiedzi dla innych kont pocztowych?

Jak włączyć automatyczne odpowiedzi dla innych kont pocztowych?

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 5/25/2023, 7:00 AM

Liczba odsłon: 2238

Automatyczne odpowiedzi w Microsoft 365 to funkcja, która pozwala ustawić wiadomość, która będzie wysyłana do nadawców, gdy nie będziesz mógł odpowiadać na e-maile. Możesz użyć tej funkcji, aby poinformować innych o swojej nieobecności, przekierować ich do innej osoby kontaktowej lub podać im dodatkowe informacje. Automatyczne odpowiedzi dostępne są między innymi dla skrzynek pocztowych Exchange i nie każdy dostawca poczty e-mail obsługuje tę funkcję.

W tej poradzie skupimy się na kontach pocztowych Microsoft 365, a dokładniej na skrzynkach innych osób. Wiedza ta przyda nam się w sytuacji, gdy nieobecna osoba nie może skorzystać z komputera bądź zwyczajnie nie pracuje już w naszej firmie. Wtedy jako administratorzy w jej imieniu możemy ustawić autoresponder. Miej także na uwadze, że wiadomość z autorespondera Exchange wysyłana jest raz na 24 godziny dla jednego nadawcy wiadomości. Więc jeśli ta sama osoba napisze kilka wiadomości e-mail w ciągu kilku godzin, automatyczną odpowiedź otrzyma tylko za pierwszym razem.

Aby włączyć automatyczne odpowiedzi dla własnej skrzynki pocztowej wystarczy przejść w odpowiednie miejsce w aplikacji Outlook na komputerze lub w Outlook Web App. Szczegółowo opisaliśmy ten proces w poradzie Jak włączyć automatyczne odpowiedzi w Microsoft 365? Poniżej z kolei prezentujemy, jak włączyć odpowiedzi dla innego użytkownika, pod warunkiem oczywiście, że posiadamy uprawnienia administratora usługi Microsoft 365.

Jak włączyć automatyczne odpowiedzi dla innych kont pocztowych?

Jak włączyć automatyczne odpowiedzi dla innych kont pocztowych Exchange?

  1. Zaloguj się do centrum administracyjnego Microsoft 365 dostępnego pod adresem admin.microsoft.com.
  2. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Użytkownicy, a następnie Aktywni użytkownicy.
  3. Teraz z listy kont użytkowników wybierz to konto, dla którego chcesz włączyć automatyczne odpowiedzi.
  4. W panelu po prawej stronie przejdź na zakładkę Poczta i kliknij opcję Zarządzaj odpowiedziami automatycznymi.
  5. W kolejnym kroku aktywuj opcję Włącz odpowiedzi automatyczne.
  6. Teraz w pole Wyślij tę odpowiedź do nadawców z tej organizacji wpisz treść odpowiedzi, która będzie wysyłana do współpracowników z Twojej firmy.
  7. Z kolei w pole Wyślij tę odpowiedź do nadawców spoza tej organizacji możesz wprowadzić odrębną wiadomość dla wszystkich osób spoza Twojej firmy.
  8. Jeżeli nie chcesz, aby osoby spoza firmy otrzymywały automatyczne odpowiedzi z Twojego konta, możesz wyłączyć opcję Wysyłaj odpowiedzi automatyczne do nadawców spoza tej organizacji.
  9. Wprowadzone zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz zmiany. Od teraz nadawcy wiadomości e-mail otrzymają zwrotkę z adresu, dla którego ustawiliśmy autoresponder.

Jak włączyć automatyczne odpowiedzi dla innych kont pocztowych?

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia