Przekierowanie wiadomości e-mail to nic innego jak przesłanie jej z jednego konta e-mail na inne. Takie działanie może się przydać w wielu sytuacjach, a jedną z najważniejszych jest możliwość przekazywania ważnych wiadomości, trafiających na skrzynkę pocztową pracownika, który odszedł z naszej firmy. W takiej sytuacji przekierowanie wiadomości jest niezbędne do zachowania ciągłości korespondencji z kontrahentami. Przydaje się ono również wtedy, kiedy osoby, które na co dzień nie korzystają z tego samego konta e-mail, chcą wspólnie pracować i informować się nawzajem o nowych wiadomościach. Dzięki temu można szybciej i sprawniej reagować na pilne wiadomości oraz mieć pewność, że żadna z nich nie zostanie przegapiona.
Jak ustawić przekierowanie poczty na inny adres e-mail?
- Zaloguj się do centrum administracyjnego usługi Exchange.
- Rozwiń listę Recipients.
- Kliknij pozycję MailBoxes.
- Wybierz osobę, dla której chcesz ustawić przekierowanie wiadomości.
- W wyświetlonym bocznym panelu przejdź na zakładkę Mailbox
- Kliknij łącze Manage email forwarding.
- Włącz opcję Forward all emails sent to this mailbox.
- Wybierz pierwszą opcję (Forward to an internal email address) jeżeli chcesz przekierować wiadomości e-mail na skrzynkę, która znajduje się w Twojej organizacji lub drugą (Forward to an external email address) jeżeli chcesz przekierować wiadomości na zewnętrzny adres.
- Wybierz odpowiedni adres e-mail z listy lub wpisz go w pole tekstowe.
- Jeżeli chcesz, aby wiadomość była widoczna w macierzystej skrzynce oraz w skrzynce, na którą ustawiasz przekierowanie, zaznacz opcję Deliver message to both forwarding address and mailbox.
- Na końcu kliknij przycisk Save changes.