Podpisywanie wiadomości e-mail zwrotem grzecznościowym jest dobrą praktyką. Aplikacja Microsoft Outlook od dawna pozwala ustawić podpisy, które będą automatycznie dodawane do nowych wiadomości, jak i do odpowiedzi na przychodzące e-maile. Dotychczas, gdy korzystaliśmy z kilku komputerów, zmuszeni byliśmy do ręcznego konfigurowania naszych stopek na każdym urządzeniu z osobna.
W kwietniu 2023 roku sytuacja się zmieniła. Microsoft rozpoczął wdrażanie funkcji synchronizacji własnych podpisów pomiędzy wszystkimi naszymi komputerami z systemem Windows. Co więcej, synchronizacja obejmuje także aplikację przeglądarkową Outlook Web App (OWA). Synchronizacja stopek działa dla kont pocztowych w ramach usług Microsoft 365, Exchange oraz darmowych kont Outlook.com. Jeśli w aplikacji Outlook mamy skonfigurowane konta innych dostawców lub korzystające z protokołów IMAP/POP, to synchronizacja podpisów nie będzie dostępna.
W tej poradzie pokażemy, jak utworzyć nowy podpis w Outlooku dla systemu Windows oraz w Outlook Web App, a także zademonstrujemy, jak sprawdzić, czy funkcja jest już dla nas dostępna.
Jak sprawdzić, czy synchronizacja podpisów w Outlook jest dostępna?
- Uruchom aplikację Outlook w systemie Windows, przejdź do menu Plik i na zakładkę Konto pakietu Office.
- Teraz kliknij przycisk Opcje aktualizacji i wybierz polecenie Aktualizuj teraz.
- Po zakończeniu ewentualnej aktualizacji ponownie udaj się do menu Plik i na dole kliknij pozycję Opcje.
- Następnie na zakładce Poczta kliknij przycisk Podpisy.
- W nowym oknie rozwiń listę przy pozycji Konto e-mail.
- Jeżeli na liście widnieją adresy e-mail Twoich skrzynek pocztowych, a także na końcu widoczna jest pozycja Podpisy na tym urządzeniu, to prawdopodobnie synchronizacja stopek jest już u Ciebie dostępna.
- Możesz także po utworzeniu nowego podpisu w systemie Windows, przejść do aplikacji OWA w przeglądarce, a następnie sprawdzić, czy podpis ten pojawi się w aplikacji przeglądarkowej.
Jak ustawić podpis w aplikacji Outlook dla systemu Windows?
- W aplikacji Outlook przejdź do menu Plik i na dole kliknij pozycję Opcje.
- Następnie na zakładce Poczta kliknij przycisk Podpisy.
- W nowym oknie rozwiń listę przy pozycji Konto e-mail i wybierz konto pocztowe, dla którego chcesz utworzyć nowy podpis.
- Teraz kliknij przycisk Nowy, wprowadź nazwę dla swojego nowego podpisu i potwierdź przyciskiem OK.
- Na koniec w polu poniżej przygotuj swoją stopkę - możesz skorzystać z formatowania tekstu, a także wstawić grafiki.
- Następnie na samym dole okienka z list Nowe wiadomości oraz Odpowiedzi/wiadomości przesłane dalej wybierz nazwę swojego podpisu.
- Po wprowadzeniu wszystkich zmian kliknij przycisk Zapisz oraz OK. Jeżeli Twój Outlook obsługuje już synchronizację podpisów, automatycznie zostanie on zapisany w chmurze usługi Microsoft.
Jak ustawić podpis w aplikacji Outlook Web App (OWA)?
- W aplikacji Outlook Web App w przeglądarce kliknij ikonę koła zębatego widoczną w prawym górnym rogu i wybierz opcję Wyświetl wszystkie ustawienia programu Outlook.
- Na zakładce Poczta przejdź do sekcji Redagowanie i odpowiadanie.
- Po prawej stronie w polu Edytuj nazwę podpisu wpisz nazwę dla swojej stopki. Jeżeli takie pole nie jest widoczne, to kliknij opcję Nowy podpis.
- Teraz w polu poniżej przygotuj swoją stopkę - możesz skorzystać z formatowania tekstu, a także wstawić grafiki.
- Na dole kliknij przycisk Zapisz, a następnie z list Dla nowych wiadomości oraz W przypadku odpowiedzi/wiadomości przesłanej dalej wybierz nazwę swojego podpisu.
- Wszystkie zmiany potwierdź przyciskiem Zapisz.
Jak wyłączyć synchronizację podpisów w aplikacji Outlook dla Windows?
Synchronizacja podpisów na wszystkich komputerach niekoniecznie musi być przydatna dla każdego. Wiele osób stosuje różne podpisy, bądź chce mieć pełną kontrolę nad stopkami na każdym urządzeniu. Z tego też powodu istnieją dwa sposoby na wyłączenie synchronizacji stopek w Outlooku dla systemu Windows.
Jak wyłączyć synchronizację ustawień z chmurą w Outlook dla Windows?
- W aplikacji Outlook przejdź do menu Plik i na dole kliknij pozycję Opcje.
- Następnie na zakładce Ogólne odznacz opcję Przechowuj moje ustawienia programu Outlook w chmurze.
Uwaga! Dezaktywowanie powyższej opcji wyłączy zarówno synchronizację stopek, jak i innych ustawień aplikacji Outlook. Jeżeli chcesz wyłączyć tylko synchronizację podpisów, to skorzystaj z rozwiązania opisanego w dalszej części porady.
Jak wyłączyć synchronizację podpisów w Outlook dla Windows?
- Otwórz menu Start, wpisz polecenie regedit i naciśnij klawisz Enter.
- Przejdź do lokalizacji:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Setup\ - Z menu Edycja wybierz Nowy, a następnie Wartość DWORD (32-bitowa).
- Dla nowej wartości wprowadź nazwę DisableRoamingSignatures
- Kliknij dwukrotnie utworzoną wartość i wprowadź liczbę 1
- Uruchom ponownie komputer.