Konwersja skrzynki pocztowej na udostępnioną może być przydatna w sytuacji, gdy wiele osób potrzebuje dostępu do jednej skrzynki pocztowej. Udostępnienie skrzynki może ułatwić zarządzanie korespondencją w firmie lub organizacji, gdzie kilka osób musi monitorować i odpowiadać na wiadomości e-mail.
Wszyscy użytkownicy, którzy mają dostęp do udostępnionej skrzynki pocztowej, mogą monitorować i odpowiadać na wiadomości, co może zmniejszyć obciążenie jednego pracownika. Udostępniona skrzynka pocztowa może również zapobiec utracie wiadomości e-mail, gdy pracownik odchodzi z pracy i chcemy, aby inni mieli dostęp do jego historii konwersacji. Warto nadmienić, że udostępniona skrzynka pocztowa nie wymaga przypisania do niej licencji na usługę Exchange, więc nie musimy ponosić dodatkowych kosztów związanych z jej obsługą.
Jak przekonwertować skrzynkę pocztową na udostępnioną skrzynkę pocztową?
- Zaloguj się do centrum administracyjnego Exchange na www.office.com.
- Rozwiń listę Recipients.
- Kliknij pozycję MailBoxes.
- Wybierz osobę, której skrzynka ma zostać przekonwertowana.
- Kliknij przycisk Convert to shared mailbox.
- W wyświetlonym panelu po prawej stronie potwierdź chęć przekonwertowania skrzynki, klikając przycisk Confirm.
Z racji tego, że skrzynka ma przypiętą jeszcze licencję to użytkownicy mogą logować się do niej za pomocą nazwy użytkownika i hasła, natomiast osoby, które będą miały nadane uprawnienia, będą mogły uzyskiwać do niej dostęp za pomocą programu Outlook, gdzie będzie wyświetlona jako dodatkowa skrzynka pocztowa. Jeżeli chcemy, żeby udostępniona skrzynka nie zajmowała licencji, należy ją odpiąć tak, jak to opisywaliśmy w tym poradniku. Należy jednak pamiętać, że pod odpięciu licencji, nie będzie można się logować do tej skrzynki za pomocą nazwy użytkownika i hasła.