Więcej funkcji synchronizacji danych Microsoft Forms z Excelem

Więcej funkcji synchronizacji danych Microsoft Forms z Excelem

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/1/2024, 4:40 PM

Liczba odsłon: 240

Na początku tego roku stała się dostępna synchronizacja danych ankiet Forms z Excelem. Dzięki temu możemy korzystać z bogatych funkcji Excela, by analizować i wizualizować odpowiedzi. Od kilku miesięcy Microsoft zbierał feedback użytkowników, aby dalej ulepszać tę integrację. Teraz jest ona ogólnodostępna i wyposażona w dodatkowe możliwości, o których więcej poniżej.

Rozpocznij w Excelu w przeglądarce

Jeśli preferujesz zachowanie wszystkich danych w Excelu, możesz zacząć w tym miejscu – bezpośrednio w Excelu dla sieci Web, bez potrzeby uprzedniego otwierania aplikacji Forms. W tym scenariuszu kliknij Wstawianie i na wstążce wybierz Forms. Otworzy to nową ankietę w Forms, gdzie możesz dodać pytania. Wszystkie pytania i odpowiedzi będą automatycznie synchronizowane z Excelem.

Rozpocznij w Excelu w przeglądarce - Forms

Rozpocznij ze skoroszytu w OneDrive lub SharePoint

Funkcja "Utwórz z Excela" obsługuje skoroszyty zapisane w OneDrive i SharePoint. W zależności od potrzeb możesz wybrać, gdzie chcesz zacząć. W przypadku osobistych ankiet, do których odpowiedzi mają być dostępne tylko dla Ciebie, odpowiedni będzie OneDrive. W przypadku ankiet z zespołem możesz zacząć w SharePoint, aby upewnić się, że wszyscy członkowie zespołu są na bieżąco.

Rozpocznij ze skoroszytu w OneDrive lub SharePoint - Forms

Nowe doświadczenie synchronizacji danych dla ankiety grupowej

Zaktualizowano doświadczenie synchronizacji danych dla ankiety grupowej, aby było bardziej płynne, niezawodne i stabilne. W przypadku ankiet, dla których chcesz, aby wszyscy członkowie zespołu mogli łatwo sprawdzić odpowiedzi, możesz utworzyć ankietę grupową w Forms. Gdy napłyną nowe odpowiedzi, każdy w zespole będzie mógł je zobaczyć zsynchronizowane z Excelem. Arkusz Excela z ankietą grupową będzie zapisany w SharePoint.

Nowe doświadczenie synchronizacji danych dla ankiety grupowej - Forms

Udostępnij link do Excela, aby współpracować na aktualnych danych Forms

Jeśli chcesz, aby Twoi współpracowniki sprawdzali nowe odpowiedzi i wykonywali dalsze analizy, możesz udostępnić im link do arkusza w Excelu. Kiedy go otworzą, odpowiedzi automatycznie się zsynchronizują. Microsoft podkreśla, że współpracownicy w Forms nie mają dostępu do synchronizacji arkuszy Excela na stronie odpowiedzi – musisz udostępnić im link do Excela.

Udostępnij link do Excela, aby współpracować na aktualnych danych - Forms

Wyżej wymienione funkcje zaczęły być udostępniane komercyjnym użytkownikom Microsoft 365 dla firm i powinny być w pełni wdrożone w połowie czerwca. Użytkownicy z osobistymi kontami Microsoft także otrzymają do nich dostęp w niedalekiej przyszłości.

Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/t5/microsoft-forms-blog/forms-data-sync-to-excel-is-now-fully-available-with-more/ba-p/4177152

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia