Wyczekiwana funkcjonalność synchronizacji danych z Excelem jest już dostępna w Microsoft Forms. Wystarczy jedno kliknięcie, aby uzyskać dostęp do wszystkich odpowiedzi w ankiecie w Excelu dla sieci Web. Dzięki temu możesz korzystać z bogatych funkcji Excela, by analizować i wizualizować te dane.
Dzięki automatycznej synchronizacji nowych odpowiedzi w czasie rzeczywistym możesz pracować w arkuszu kalkulacyjnym bez wypadania z rytmu. To koniec żonglowania wieloma kopiami tego samego pliku i ręcznego uzupełniania danych. Funkcję można wypróbować już teraz, korzystając np. z tego szablonu. Aby to zrobić, otwórz dowolny aktywny formularz lub quizz, przejdź do "Odpowiedzi" i wybierz "Otwórz wyniki w Excelu". Automatycznie utworzy to arkusz Excela w OneDrive i przeniesie Cię do Excela w przeglądarce, gdzie zobaczysz tabelę z danymi w ciągu kilku sekund.
W Excelu możesz manipulować danymi w dowolny sposób, wybierając narzędzia do dalszej analizy, takie jak sortowanie, filtrowanie i wstawianie wykresów. Nowe odpowiedzi będą synchronizować się automatycznie, kiedy otworzysz Excel Online, co pozwoli Ci kontynuować pracę.
Na chwilę obecną synchronizacja danych z Forms jest dostępna tylko w Excelu dla sieci Web. Możesz nadal przeglądać swoje dane w aplikacjach desktopowej oraz mobilnej Excela, jednak nowe odpowiedzi nie będą automatycznie synchronizowane, dopóki nie otworzysz programu Excel w przeglądarce.