W styczniu Mesh w Microsoft Teams stał się ogólnodostępny. Jak prawie każda aplikacja/usługa, Mesh stale ewoluuje. Teraz trafiły do niego nowości związane z tworzeniem awatara z pomocą AI oraz z wzbogacaniem wirtualnej współpracy.
Wirtualne interakcje w środowisku Microsoft Mesh zaczynają się od cyfrowych awatarów. Od wydania pierwszej wersji zapoznawczej w październiku 2022 r. ich oblicze ewoluowało. Dodano m.in. bardziej realistyczną skórę, więcej opcji personalizacji twarzy i ciała oraz nowe style fryzur, opcje garderoby i odcienie skóry. Mimo dostępnych tysięcy kombinacji niektórzy użytkownicy czuli się przytłoczeni mnogością opcji. Zamiast nich mogą teraz skorzystać z uproszczonego tworzenia awataru ze sztuczną inteligencją.
Ta nowa funkcja AI wykorzystuje algorytmy, które przeanalizują dostarczone przez Ciebie zdjęcie albo obraz z kamerki, aby przewidzieć najlepiej pasującą kombinację atrybutów, takich jak kształt twarzy, włosy, okulary i zarost. Te najlepsze dopasowania są łączone, aby stworzyć dla Ciebie 3 opcje awataru do wyboru. W tym miesiącu ta funkcjonalność jest dostępna w wersji Public Preview.
W lipcu awatary zyskają obsługę emotek – kolejnego sposobu na wyrażanie się w immersyjnej przestrzeni 3D. Będą one dostępne w menu reakcji w dolnej części widoku. Nowe emotki znajdziesz się poniżej reakcji Teams. Pozostałe zmiany to:
- Nowe przestrzenie zaprojektowane dla warsztatów (w tym miesiącu w wersji Public Preview).
- Ogólna dostępność Teams na komputerach Mac (później w tym miesiącu).
- Ulepszenia udostępniania treści, w tym poprawa czytelności (od sierpnia w wersji Public Preview).
- Ulepszenia interakcji z awatarami, w tym różne perspektywy kamery (w tym miesiącu) i ulepszenia granic osobistych awatarów (w lipcu).
- Ulepszone doświadczenie personalizacji eventów na dużą skalę (na początku lipca).