Microsoft wprowadza nowy sposób interakcji z aplikacjami w Teams — oceny i opinie. Upraszczają one zbieranie feedbacku przez wydawców i pozwalają użytkownikom Teams zapoznać się z tym, jak inni oceniają aplikacje w sklepie.
Użytkownicy mogą teraz oceniać i recenzować zainstalowane aplikacje w Teams, a deweloperzy — bezpośrednio zarządzać feedbackiem użytkowników w Partner Center. Według Microsoftu ulepsza to proces feedbacku i zapewnia korzyści, takie jak:
- Zaangażowanie użytkowników: oceny i opinie tworzą dla użytkowników platformę do wyrażania swoich myśli i doświadczeń w aplikacji. Może to prowadzić do wzrostu zaangażowania użytkownika i pomaga innym podjąć świadomą decyzję przed zainstalowaniem aplikacji.
- Cenny feedback: opinie to świetny sposób, aby dowiedzieć się, co użytkownikom podoba się w aplikacji i jakie są obszary do poprawy.
- Spójne doświadczenie: doświadczenie to jest obsługiwane przez Microsoft AppSource. To oznacza, że te te same oceny i opinie będą wyświetlane we wszystkich punktach odkrywania aplikacji w Microsoft 365, co zapewnia spójne doświadczenie dla użytkowników i deweloperów.
Jak to działa? Użytkownicy mogą oceniać w skali 1-5 i pisać opinie na temat aplikacji. Inni mogą oznaczać te opinie jako "pomocne", dostarczając tym kolejną warstwę feedbacku. Użytkownicy będą proaktywnie zachęcani do oceniania zainstalowanych aplikacji. Wydawcy mogą odpowiadać na recenzje w Partner Center, podobnie jak na recenzje w AppSource.
Deweloperzy/wydawcy nie muszą podejmować żadnych działań, aby włączyć możliwość oceniania i recenzowania. Aby jednak przeglądać oceny i opinie, powinni przejść do Partner Center, znaleźć swoją aplikację i wybrać "Zarządzaj ocenami i opiniami" ("Manage Ratings and Reviews"), włączyć tę funkcję i zapisać zmiany.