Microsoft wprowadził kilka ulepszeń do aplikacji Loop, które zapewnią więcej elastyczności i możliwości personalizacji tablic/tabel oraz ich spójność. Nowe funkcje pozwalają m.in. sortować dane, rozwijać tabele, przełączać się z szablonów do widoku tabel i grupować dane według etykiety.
Jak to działa?
- Wejdź na stronę loop.cloud.microsoft.
- Otwórz istniejącą stronę zawierającą tablicę lub dodaj nową.
- Aby rozszerzyć tablicę, by wypełniła całą stronę, kliknij Rozwiń tabelę.
- Aby zwinąć tablicę, by mieściła się w marginesach, kliknij Zwiń tabelę.
- Aby sortować dane na tablicy, kliknij Sortuj i wybierz kolumnę, którą chcesz sortować, a następnie kolejność sortowania (rosnąco/malejąco).
- Aby zmienić widok, kliknij Przełącz widok i wybierz opcję Tabela lub Tablica.
- Aby zgrupować zawartość, kliknij Grupuj według i wybierz pole, na którym chcesz się skupić.
Sortowanie według przypisanych osób może nie działać zgodnie z oczekiwaniami. Microsoft pracuje już nad rozwiązaniem tego problemu. Wymieniona wyżej funkcjonalność jest już dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji Microsoft Loop z kontami osobistymi, firmowymi i edukacyjnymi. Jest wymagane stabilne połączenie z Internetem.