Microsoft ujawnił wczoraj szczegóły tego, jak gry z poprzednich generacji Xbox będą działać na nadchodzących konsolach Xbox w ramach programu wstecznej zgodności. Na graczy czekają m.in. tryb Auto HDR, filtrowanie anizotropowe 16x, wyższe rozdzielczości i płynniejsza rozgrywka dzięki podwojeniu współczynnika fps. Mimo skupienia niemal całej uwagi na Xbox Series X i Series S, gigant nie zapomniał o użytkownikach starszej konsoli... starszej aż o dwie generacje!
Mimo że Microsoft zakończył produkcję Xbox 360 cztery lata temu, to nadal wspiera tę generację (rzadkimi) aktualizacjami i usługami Xbox Live. Jeśli z X360 chcielibyście przeskoczyć od razu do Xbox Series X/S albo po prostu lepiej zabezpieczyć swoje save'y, firma ma dla Was dobre wieści:
Zespół wstecznej zgodności pracował ciężko, aby uczynić dostępnymi na Xbox Series X i Series S wszystkie te gry, które uwielbiacie i pamiętacie. Granie w gry będzie tak łatwe i magiczne, jak zawsze było. Po prostu umieśćcie swój ulubiony dysk z Xbox One, Xbox 360 lub oryginalnego Xboksa w Xbox Series X, zainstalujcie grę i będziecie gotowi do grania. Wasza cyfrowa biblioteka natychmiast się pojawi i będzie gotowa do pobrania na konsolę, gdy się zalogujecie. Jeśli macie już zainstalowane gry na dysku zewnętrznym, możecie zabrać je ze sobą na Xbox Series X i Xbox Series S. Wszystko to wydarza się bez dodatkowych kosztów z Waszej strony. A wraz z zapisami stanu gry w chmurze wskoczycie prosto tam, gdzie skończyliście. Dla tych z Was, którzy dalej mają frajdę na Xbox 360, save'y w chmurze będą wkrótce dostępne za darmo dla wszystkich użytkowników Xbox 360, co jeszcze bardziej ułatwi transfer Waszych ulubionych gier do Xbox Series X i Xbox Series S.
— Peggy Lo, Compatibility Program Lead w Xbox
Biorąc pod uwagę, że gracze na Xbox One mogą już od lat korzystać z darmowych zapisów stanu gry w chmurze (nawet dla tytułów ze wsteczną zgodnością wydanych na Xbox 360), utrzymywanie konieczności posiadania subskrypcji Xbox Live Gold na Xbox 360 było dotąd dziwnym anachronizmem. Zmienia się to rychło w czas, dopiero w okolicach premiery konsol dziewiątej generacji, podczas gdy X360 należy do generacji siódmej. Tak czy inaczej Microsoft nie podał jeszcze dokładnej daty aktualizacji ani też sposobu przeniesienia sejwów do chmury.