Jeśli tak jak my nie możecie dziś zalogować się w Microsoft Teams, to nie, nie jest to Wasza wina. Awaria nastąpiła po stronie serwera i obecnie trwają prace mające ustalić jej przyczyny. Co już na ten temat wiadomo?
Zwykle jako jedną z korzyści przeniesienia aplikacji z infrastruktury serwerowej (on-premise) do chmury podaje się dużo wyższą bezawaryjność tej drugiej. I jest tak przez większość czasu. Umożliwiają to mechanizmy stosowane w chmurze. Microsoft gwarantuje dostępność wielu usług Azure na poziomie co najmniej 99,9% i najwyraźniej dziś padło na ten nieszczęsny 0,01%. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że przynajmniej pozostałe aplikacje Office 365 wydają się działać bez zarzutu. Co na ten temat pisze Microsoft?
We're investigating an issue where users may be unable to access Microsoft Teams. We're reviewing systems data to determine the cause of the issue. More information can be found in the Admin center under TM202916
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) February 3, 2020
Według ostatniego komunikatu Microsoft 365 Status (sprzed godziny) Microsoft sprawdza awarię, na skutek której wielu użytkowników nie może uzyskać dostępu do Microsoft Teams. Aktualnie trwa przegląd danych systemowych, który doprowadzi do ustalenia przyczyn usterki. Informacje na ten temat znajdują się w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365 pod sygnaturą TM202916. Stan prac będzie raportowany co kilka godzin.
Cóż, zapewne jeszcze przez kilka godzin zawartość Teams będzie niedostępna i będziemy zmuszeni do komunikacji innymi kanałami, np. pocztą Exchange w aplikacji Outlook.