Kontroler Adaptacyjny Xbox wraz z akcesoriami zdołały już zaskarbić sobie sympatię użytkowników z różnego typu niepełnosprawnościami, a także wygrać parę konkursów. Akcesoria w formie modułowej można łączyć i mapować na różne sposoby, dzięki czemu grać na konsoli może praktycznie każdy. Dziś na konferencji Ability Summit Microsoft zaprezentował kolejne akcesoria — tym razem dla PC.
Nowe produkty ukazały się pod szyldem Microsoft Adaptive Accessories, a w ich skład wchodzą: Adaptive Mouse, Adaptive Hub i Adaptive Buttons. Wszystkie akcesoria zaprojektowano jako modularne i dające się konfigurować na wiele sposobów. Obsługują zarówno wszystkie własne dodatki Microsoftu, takie jak Thumb Supports czy Mouse Tails, jak również niestandardowe dodatki wydrukowane w technologii 3D. Przy ich tworzeniu Microsoft opierał się na doświadczeniu z tworzenia Adaptacyjnego Kontrolera Xbox. Nowe urządzenia również mają pomóc osobom, które mają trudności w obsłudze tradycyjnych układów urządzeń peryferyjnych, takich jak klawiatura i mysz.
Przyciski adaptacyjne (Adaptive Buttons) łączą się z centralnym urządzeniem (Adaptive Hub) bezprzewodowo. Urządzenia mają też standardowe pomocnicze przełączniki 3,5 mm z trzema oddzielnymi profilami do łatwego przełączania się między różnymi konfiguracjami i urządzeniami. Same przyciski mogą również różnić się wyglądem i funkcją. Dostępne są opcje, takie jak D-Pad, joystick, podwójny przycisk czy własny projekt wydrukowany w 3D. Mysz adaptacyjną (Adaptive Mouse) można spersonalizować z użyciem Adaptive Mouse Tail i Adaptive Thumb Support, które można podłączyć z obu jej stron.
Microsoft zapowiedział wydanie tych akcesoriów jesienią tego roku. Ceny i dostępność na określonych rynkach zostaną w międzyczasie ogłoszone. Gigant poinformował tez o utworzeniu nowego działu Inclusive Tech Lab, który będzie rozwijał produkty wspólnie z osobami z różnymi niepełnosprawnościami.