W marcu tego roku Microsoft zapowiedział, że Teams wkrótce otrzyma obsługę dźwięku przestrzennego. Po nieco wydłużonym oczekiwaniu firma ogłosiła, że funkcjonalność jest już ogólnodostępna w desktopowej wersji komunikatora. Ma ona na celu naśladować osobiste konwersacje na żywo, oddzielając przestrzennie uczestników spotkania, co zapewnia bardziej naturalne doświadczenie.
Tworzenie realistycznych i angażujących wrażeń dźwiękowych i wideo, które symulują dynamiczne scenariusze z rzeczywistego świata, wiąże się z wyzwaniami. Na przykład polegamy na słyszeniu obuusznym (to znaczy używamy obojga uszu), aby identyfikować i rozróżnić źródła dźwięków w świecie fizycznym. Jednak większość dzisiejszych aplikacji do komunikacji audio i wideo zapewnia dźwięk monofoniczny, w którym sygnały mowy od różnych uczestników są przesyłane w jednym kanale audio, usuwając w ten sposób cenny kontekst przestrzenny, którego nasz umysł może się spodziewać.
Teams Spatial Audio wyrównuje postrzeganą lokalizację dźwięku każdego uczestnika z jego reprezentacją wideo, aby ułatwić użytkownikom śledzenie, kto mówi, lepiej rozumieć, gdy wielu mówców mówi w tym samym czasie, oraz obniżyć zmęczenie spotkaniem i obciążenie poznawcze.
— Hong Sodoma, Microsoft
Dźwięk przestrzenny w Microsoft Teams jest już ogólnodostępny w aplikacji desktopowej i można go włączyć otwierając Ustawienia > Urządzenia > Dźwięk przestrzenny.