Microsoft poinformował o ogólnej dostępności funkcji, która pozwala rozmawiać na czacie grupowym Teams z użytkownikami zewnętrznymi. Umożliwia ona rozpoczynanie i uczestniczenie w czatach z uczestnikami spoza organizacji. Wystarczy, że posiadają oni tożsamość AAD (Azure Active Directory).
Aby móc czatować grupowo z zewnętrznymi uczestnikami, firmy muszą używać zasady zewnętrznego dostępu lub też znajdować się wzajemnie na listach dozwolonych organizacji. Dostęp zewnętrzny jest domyślnym ustawieniem w Teams. Administratorzy mogą konfigurować go w Teams Admin Center, zezwalając albo blokując użytkowników z konkretnych domen. Funkcjonalność rozszerza wcześniej dostępne opcje interakcji z zewnętrznymi użytkownikami, takie jak wyszukiwanie, czat 1:1, połączenia i tworzenie spotkań.
Kiedy organizacja jest sfederowana z inną organizacją, użytkownicy mogą inicjować czat w taki sam sposób, jak robiliby to z kimś z wewnątrz ich organizacji. Po prostu stuknij ikonę Czat, wprowadź adres e-mail odbiorcy i stuknij opcję Szukaj na zewnątrz, aby znaleźć tego użytkownika. Możesz dodać do 250 uczestników do pojedynczego czatu grupowego.
— Microsoft
Z komunikatu podanego w Microsoft 365 message center dowiadujemy się również, że zewnętrzny czat grupowy jest częścią Microsoft Teams Connect i będzie wdrażany od połowy maja z planowanym zakończeniem pod koniec lipca. Wydanie to nie zmienia wcześniejszych ustawień organizacji. Wszystkie starsze ustawienia będą przestrzegane. Funkcjonalność jest udostępniana w Teams w wersjach desktop, web i mobile.