Microsoft poinformował o nowej funkcji Copilot dla Microsoft 365 w programie Word. Będzie ona przydatna, gdy chcesz wygenerować z AI nową treść w oparciu o istniejące źródła, zaktualizować treść, aby dopasować ją do innego kontekstu, a także przekształcić ją do innych formatów i języków.
Copilot w Word został wyposażony w funkcję tworzenia wersji roboczej w oparciu o konkretne zaznaczenie tekstu, listy albo tabeli w dokumencie. Pomoże Ci to:
- Ulepszyć, przeredagować lub sparafrazować istniejące zaznaczenie.
- Rozwinąć, rozszerzyć lub bardziej szczegółowo wyjaśnić zaznaczoną treść.
- Ulepszyć treść za pomocą statystyk i dodatkowych informacji.
Przekształcenie treści do innego formatu lub języka
Czasami potrzebujesz zmienić treść, np. skonwertować akapit na listę punktowaną albo przetłumaczyć go na inny język. Wersja robocza na zaznaczeniu ("Draft on Selection") pomoże Ci w tym. Po prostu zaznacz treść, którą chcesz przekształcić, i wpisz w okienku Copilota polecenie (prompt), opisując pożądaną zmianę, np. "przetłumacz to na francuski". Copilot rozpoznaje język naturalny i wykona Twoje polecenie.
Aktualizowanie zawartości, aby dopasować ją do innego kontekstu
Copilot pozwala Ci też zmienić treść, tak aby pasowała do innego kontekstu, np. różnych grup odbiorców, regionów lub celów. Przykładowo możesz zaktualizować treść dokumentu, aby odzwierciedlała potrzeby odbiorców w USA, co może oznaczać zmianę waluty, pisowni lub odniesień kulturowych. Zamiast ręcznie edytować dokument i korzystać z funkcji "Znajdź i zamień", możesz skorzystać z Wersji roboczej Copilota.
Po zaznaczeniu tekstu w okienku prompta możesz wpisać np. "zaktualizuj to zaznaczenie, aby odpowiadało odbiorcom w USA".
Zorganizuj i popraw czytelność treści
Jeśli tekst nie jest zbyt czytelny, możesz skorzystać z Copilota, aby dodał on nagłówki, listy punktowane lub akapity. Możesz np. zaznaczyć tekst w tabeli i przekształcić go w sekcje treści z nagłówkami. Zamiast ręcznie zmieniać układ i formatować zawartość, możesz użyć Wersji roboczej, aby automatycznie uporządkować treść.
Po zaznaczeniu tekstu w okienku prompta możesz wpisać np. "weź tekst z tego zaznaczenia i zamień go w sekcje treści z nagłówkami sekcji". Copilot użyje rozumienia języka naturalnego i analizy struktury dokumentu, aby zorganizować treść w sposób bardziej logiczny i koherentny. Powyższy przykład ilustruje przekształcenie tabeli z różnymi środkami stylistycznymi w czytelną strukturę akapitów z nagłówkami.
Możesz wypróbować tę funkcjonalność już teraz. Potrzebna Ci do tego będzie licencja Copilot dla Microsoft 365 i oczywiście sam pakiet Microsoft 365. Więcej na temat asystenta AI dowiesz się z naszego kursu wideo: Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy?