Microsoft poinformował o dostępności Click-to-call dla Microsoft Teams Phone. Dzięki tej funkcji organizacje mogą umożliwić swoim klientom łatwy kontakt z członkami zespołów sprzedaży i pomocy technicznej w Teams za pomocą jednego kliknięcia. Wystarczy wstawić na stronę widżet click-to-call z Azure Communication Services.
Widżet ten może np. przybrać postać przycisku "Zadzwoń" na stronie, który kieruje do działu sprzedaży. Wystarczy jedno kliknięcie, aby klient mógł rozpocząć bezpośrednie połączenie z kolejką połączeń aplikacji Teams lub automatyczną sekretarką. Zapewnianie szybkiej, spersonalizowanej komunikacji z klientami ma kluczowe znaczenie dla organizacji, zwłaszcza gdy żądania klientów często obejmują niezaplanowane, przychodzące połączenia głosowe i wideo – wyjaśnia Microsoft.
Pracownicy otrzymujący połączenia z widżetu click-to-call będą mogli zarządzać nimi w znajomym środowisku Microsfot Teams. Po połączeniu z aplikacją Queues (natywnym rozwiązaniem Teams do zarządzani kontaktami z klientami) pracownicy uzyskają pełny widok kolejki połączeń. Będą także mogli uzyskać dostęp do adekwatnych informacji o profilu klienta ze swojego narzędzia CRM w wyskakującym okienku przeglądarki, skonfigurowanym przez ich organizację. W podsumowaniu rozmów z klientami w formie notatek pomoże z kolei Copilot dla Microsoft 365 (wymaga osobnej subskrypcji).