Rozmowa z AI może być trudniejsza, niż się wydaje. Co właściwie napisać, żeby otrzymać pożądane rezultaty? Duże modele językowe, takie jak GPT-4 w Microsoft Copilot, rozumieją bardzo wiele i często aż zaskakują bystrością, ale wszystko zależy od tego, co wprowadzi użytkownik. Pod tym względem Copilot dla Microsoft 365 staje się jeszcze bardziej przyjazny. Co to dokładnie znaczy?
Wielu z nas wie, jak korzystać z silnika wyszukiwarki, by dostać to, czego szukamy. Sztuczna inteligencja wymaga więcej kontekstu. To tak jak przydzielanie pracy podwładnemu lub współpracownikowi. Dla wielu jednak patrzenie w puste pole prompta przypomina patrzenie na pustą stronę: od czego w ogóle powinienem zacząć? Copilot dla Microsoft 365 pomoże znaleźć na to odpowiedź.
Kiedy zaczniesz pisać prompt, Copilot zaoferuje autouzupełnianie, sugerując więcej szczegółów, dzięki czemu masz wyższą szansę otrzymania tego, na czym Ci zależy. Te sugestie nie tylko przyspieszają pracę z AI, ale też dają Ci nowe pomysły na wykorzystanie mocy Copilota. Innym razem możesz wiedzieć dokładnie, czego chcesz, tylko nie wiesz, jak zapytać. Dzięki funkcji "Redagowanie" ("Rewrite") Copilot zamieni basicowy prompt w bogaty i rozbudowany – wystarczy kliknięcie przycisku. O ile wcześniej AI wymagała od użytkownika jakiejś inżynierii podpowiedzi (prompt engineering), o tyle teraz sama wychodzi z adekwatnymi propozycjami.
Copilot dla Microsoft 365 ma teraz także nowy interfejs czatu "Catch Up", który wydobywa na wierzch osobiste wglądy w oparciu o Twoją niedawną aktywność, dostarcza responsywne rekomendacje, np. "Masz spotkanie z VP sprzedaży w czwartek. Przygotujmy Cię – kliknij, aby uzyskać szczegółowe notatki". Wkrótce zostanie też dodana możliwość tworzenia, publikowania i zarządzania promptami w Copilot Lab.