Microsoft ogłosił ogólną dostępność nowej funkcji dla administratorów Teams. Mogą oni teraz przypinać aplikacje do spotkań prowadzonych przez ich organizację. To odpowiedź na wiszący od dawna request partnerów i klientów. Jak to zostało rozwiązane?
W ramach tej nowości wprowadzona została nowa sekcja rozszerzeń spotkania (Meeting Extensions) na stronie zasad konfiguracji aplikacji (App Setup Policies) w centrum administratora Teams (Teams Admin Center). Administratorzy dzierżaw Microsoft 365 mogą wybrać aplikacje, które chcą przypiąć dla swoich użytkowników we wspomnianej sekcji.
Zasady mogą być globalne (przypisane do całej organizacji) lub też niestandardowe (przypisane do konkretnych osób lub grup użytkowników). Wybrana aplikacja zostanie zainstalowana i przypięta do prywatnych spotkań organizowanych przez użytkowników, których dotyczy dana zasada i którzy mają dostęp do tej aplikacji. Przypięte aplikacje będą widoczne w menu spotkania w górnej części okna.
Jeśli przypiętych zostanie więcej aplikacji (powyżej 2), to kolejne będą dostępne w menu "Więcej". Aplikacje nie będą przypinane w spotkaniach kanałów ani tych utworzonych w oparciu o szablony. Aby aplikacja mogła być przypięta, jej deweloperzy muszą zaktualizować swoje aplikacje dla spotkań, aby używały "statycznych kart" zamiast "konfigurowalnych kart".