Dziś mija dokładnie rok od oficjalnej zapowiedzi Microsoft Viva, pierwszej tego typu platformy Microsoftu dedykowanej w całości pracownikom. Owa "platforma doświadczeń pracownika" łączy komunikację, wiedzę, naukę, zasoby i wglądy, integrując się z Teams i Microsoft 365. Co się przez ten czas wydarzyło? Sprawdźmy dane z rocznicowego podsumowania.
W ciągu zaledwie roku Microsoft Viva zgromadziła ponad 10 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Ponad 1000 klientów komercyjnych — w tym Blum, Nationwide, Old Mutual, PayPal, REI i Unilever — używa platformy do tworzenia lepszych doświadczeń dla pracowników: od promowania wzrostu i wellbeingu w cyfrowym biurze, po budowanie połączonej kultury dla pracowników pierwszej linii. Od momentu pierwszej zapowiedzi w fazę ogólnej dostępności weszły moduły Viva Connections, Viva Insights, Viva Topics i Viva Learning. A jeszcze w tym roku zostanie wydana oparta na Vivie usługa OKR-ów napędzana przez przejęte Ally.io.
Microsoft Viva jako otwarta i dająca się rozszerzać platforma nawiązała partnerstwa m.in. z ServiceNow, Qualtrics, Headspace, Cornerstone OnDemand, Workday, Espressive, OpenSesame i EdCast. Na szczególną uwagę zasługują też integracje z LinkedIn Learning oraz Glint. Twórcy platformy z optymizmem patrzą w przyszłość, a jednocześnie chwalą się osiągnięciami z ostatnich 12 miesięcy. Oto najważniejsze z tych wydarzeń:
- 10 mln+ aktywnych użytkowników miesięcznie.
- 4 ogólnodostępne moduły (Viva Insights, Connections, Topics i Learning).
- 9 mln wysłanych pochwał.
- Najpopularniejsze odznaki: Awesome, Thank you i Achiever.
- 1 mln+ wygenerowanych tematów.
- Zarządzanie czasem jako najpopularniejsze zainteresowanie do nauki.
- 48 mln godzin skupienia bookowanych średnio w ciągu miesiąca.
- WFH: Ending your day jako najpopularniejsza medytacja WFH.
Dowiedz się więcej z naszego artykułu sprzed roku:
Microsoft Viva - nowa platforma dla pracowników oficjalnie zapowiedziana.