Tworzymy spis klientów

Tworzymy spis klientów

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 10/25/2017, 12:00 AM

Liczba odsłon: 3017

Jedną z idei Microsoft Bookings jest automatyczne tworzenie bazy klientów na podstawie rezerwacji terminów i wprowadzonych przez klientów informacji o sobie – nazwisk, adresów mailowych, zwykłych adresów czy numerów telefonów. Jednak Bookings zostało wyposażone również w funkcję ręcznego tworzenia takiej bazy i taka opcja będzie przydatna szczególnie dla tych firm, które swoją działalność usługową rozpoczęły na długo przed pojawieniem się Bookings i posiadających już pewną bazę stałych klientów. W tym poradniku omówimy właśnie zagadnienie dodawania informacji o klientach i skupimy się na kategorii ustawień o nazwie Klienci.

Lista klientów

Lista klientów swoim wyglądem przypomina listy kontaktów znane z programu pocztowego Outlook, więc każdy użytkownik tego klienta pocztowego bez problemu się w niej odnajdzie. Tworząc taką listę klientów, możemy skorzystać z dwóch opcji – utworzenia wpisu od podstaw lub importowania danych ze źródeł zewnętrznych. Jeżeli chcemy wprowadzić najważniejsze dane o kliencie od postaw, klikamy polecenie Nowy.

Okno kreatora nowej osoby

Wymagane informacje o kliencie to jego imię i nazwisko oraz podstawowy adres e-mail. Dodatkowo możliwe jest wprowadzenie kolejnego adres e-mail, na przykład służbowego, informacji o komunikatorach, szczegółach dotyczących pracy, adresu korespondencyjnego czy notatek. Finalnie, po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych nam danych, wystarczy kliknąć polecenie Zapisz, żeby utworzyć wpis na liście.

Zapisz/anuluj

Druga możliwość utworzenia listy klientów to import danych z pliku zewnętrznego CSV, w którym zawarte są najważniejsze informacje o kliencie. Do wyboru mamy usługę Gmail, Outlook 2010, 2013 lub 2016, pocztę Yahoo! oraz program Poczta usługi Windows Live. To rozróżnienie jest dosyć ważne, ponieważ każda z tych usług nieco inaczej formatuje swoje pliki CSV i po importowaniu danych lista może działać inaczej, niż powinna.

Usługi, z których możliwy jest import listy klientów

Panel zarządzania klientami wyposażony jest też w funkcję edycji informacji o klientach. Jest to istotny element Bookings, ze względu na fakt, że klienci rzadko kiedy podają szczegółowe informacje o sobie, najczęściej jedynie imię i nazwisko, numer telefonu lub adres e-mail. Jeżeli więc zależy nam na posiadaniu szczegółowych informacji o naszych klientach i uzyskaliśmy je w inny sposób, możemy je wprowadzić do bazy sami. Żeby więc edytować informacje o kliencie, należy najpierw zaznaczyć jego nazwę na liście i kliknąć polecenie Edytuj. Następnie możemy uzupełnić wszystkie dodatkowe dane, takie jak informacje o miejscu pracy, adresie korespondencyjnym, wprowadzić dodatkowe adresy e-mail czy numery telefonów lub wprowadzić dowolne notatki.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia