Dzięki odpowiednim narzędziom stworzenie własnej, profesjonalnej książki elektronicznej jest niezwykle łatwe. W bardzo prosty sposób możemy podzielić się z naszymi znajomymi swoimi opowieściami spisanymi na ekranie komputera. Pobieramy z Internetu (www.microsoft.com/reader/downloads/rmr.asp) dodatek do programu Microsoft Reader pozwalający na przekształcanie dokumentów tekstowych Worda w pliki docelowe o rozszerzeniu LIT. Po zainstalowaniu tego pakietu w menu naszego edytora tekstu pojawi się ikona Read in Microsoft Reader. Gdy mamy już gotowy projekt naszej elektronicznej ksiązki klikamy na wspomniany przycisk. Po chwili ukaże się okno, w którym podajemy tytuł naszej publikowanej pozycji, imię i nazwisko autora oraz miejsce zapisu pliku wynikowego. Opcjonalnie możemy również dodać okładkę klikając na przycisk Customize Covers. Po wykonaniu tych czynności Read in Microsoft Reader utworzy docelowy plik w formacie odczytywalnym przez Microsoft Reader. Za pośrednictwem poczty elektronicznej możemy podzielić się z przyjaciółmi wygenerowaną książką.