Podczas pracy w zespole konieczny może się okazać dostęp wszystkich jego członków do tych samych grafik. Na szczęście SharePoint oferuje możliwość utworzenia bibliotek obrazów, dzięki czemu nie powinno to stanowić problemu.
W celu utworzenia biblioteki obrazów w SharePoint:
- Logujemy się do Office 365 danymi konta o odpowiednich uprawnieniach.
- Z głównego menu wybieramy SharePoint.
- Przechodzimy na witrynę, na której ma się znaleźć tworzona właśnie biblioteka obrazów.
- W lewym górnym rogu, nieco poniżej nazwy witryny znajduje się rozwijane menu Nowa. Wybieramy w nim opcję Aplikacja.
- Znajdujemy pozycję opisaną jako Biblioteka obrazów. Najprościej dokonać tego za pomocą wyszukiwarki. Gdy już znajdziemy wspomnianą bibliotekę, klikamy jej ikonkę.
- W ekranie, który się pojawi, możemy wpisać pożądaną nazwę oraz wcisnąć polecenie Utwórz, co zakończy proces tworzenia. Zalecane jest jednak przejście w Opcje zaawansowane, celem dodania opisu.
- Będąc tutaj, można ustalić nie tylko nazwę i opis biblioteki, lecz również to, czy tworzona będzie historia wersji. Gdy już będziemy gotowi, aby zakończyć proces kreacji, klikamy Utwórz.