SharePoint to potężne narzędzie do zarządzania dokumentami i współpracy w zespołach, które umożliwia efektywną pracę nad projektem, bez względu na lokalizację uczestników. Jednakże, aby wykorzystać pełny potencjał tej platformy, niezbędne jest umiejętne korzystanie z funkcji udostępniania plików.
W niniejszym poradniku omówimy kroki niezbędne do włączenia udostępniania plików każdej osobie, co pozwoli na elastyczną i bezpieczną wymianę dokumentów w Twojej organizacji. Dzięki temu rozwiązaniu, możliwe będzie zapewnienie dostępu do potrzebnych zasobów zarówno wewnętrznym pracownikom, jak i klientom czy partnerom biznesowym, bez konieczności zakładania dodatkowych kont.
SharePoint - jak włączyć udostępnianie plików dowolnej osobie?
- W centrum administracyjnym usługi Microsoft 365 w menu nawigacyjnym u dołu kliknij Pokaż wszystko i przejdź do centrum administracyjnego SharePoint.
- Po lewej stronie przejdź do sekcji Witryny i wybierz pozycję Aktywne witryny.
- Kliknij witrynę, w której chcesz zmienić ustawienia.
- W wyświetlonym panelu po prawej stronie przejdź na zakładkę Ustawienia.
- Rozwiń widoczną listę i wybierz Dowolna osoba.
- Na końcu potwierdź wprowadzone zmiany, klikając przycisk Zapisz znajdujący się na dole bocznego panelu.