Gdy nadejdzie moment, że trzeba będzie podsumować projekt (na przykład pod względem finansowym lub diagramem pokazującym procentowe zaawansowanie zadań) można skorzystać z automatycznie generowanych raportów. Ze standardowego paska narzędziowego wybieramy Raport, a następnie Raporty. Do wyboru zostało udostępnionych 6 grup raportów
- Omówienie
- Działania bieżące
- Koszty
- Przydziały
- Obciążenie pracą
- Niestandardowe
Jeżeli chcemy skorzystać z opcji Raporty wizualne, konieczne będzie zainstalowanie składnika Microsoftu - Microsoft .Net Framework 2.0. Pakiet zajmuje 22,4MB i jest dostępny bezpłatnie na stronach Microsoftu. Chcąc uzyskać ogólne wiadomości na temat projektu wybieramy Omówienie...,a następnie Podsumowanie projektu
Raport będzie zawierał szczegółowe informacje dotyczące ram czasowych projektu, danych o postępie wykonywanych zadań jak również pracy czy poniesionych kosztów. Taki raport jest generowany w formie gotowej do wydruku z aktualną datą.