Do tej pory nie brakowało opinii, że Microsoft faworyzuje klientów korporacyjnych i zaniedbuje tych indywidualnych. Ostatnio gigant poczynił wiele kroków, by odmienić ten wizerunek, przede wszystkim za sprawą nowych usług spod szyldu Microsoft 365 Personal i Family. Na te nowe plany bez dodatkowych opłat przejdą subskrybenci Office 365 Personal oraz Home. Korzyści z tej nowej oferty jest wiele i wszystkie łączy jedno — funkcjonalność dedykowana użytkownikom domowym. Trafiła też ona do programu Excel, który ułatwi zarządzanie budżetem domowym. Zobaczmy, co kryje się pod nazwą Money in Excel (Pieniądze w Excelu).
Zarządzanie wydatkami niejednego przyprawia o zawrót głowy. Pewnie niemały wpływ ma na to sposób organizacji. Z braku laku użytkownicy domowi, o ile już sięgną po rozwiązania cyfrowe, rozdzielają poszczególne sfery finansów na odrębne aplikacje i arkusze. Aby ułatwić im kontrolowanie tej sfery, Microsoft ogłosił Money in Excel, nowe rozwiązanie dla subskrybentów Microsoft 365, które uczyni łatwiejszym zarządzanie, śledzenie i analizowanie wpływów i wydatków w jednym miejscu — Excelu.
Funkcjonalność powstała w oparciu o rozwiązania przejętego startupu fintechowego Plaid. Pozwala ona połączyć konta bankowe i kartę kredytową z Excelem, aby w sposób automatyczny importować transakcje i stan konta oraz tworzyć spersonalizowany skoroszyt z wykorzystaniem bogatych funkcji Excela.
Money in Excel pomoże ci poprawić zwyczaje związane z wydatkami, dostarczając spersonalizowane wglądy w twoje miesięczne wydatki i proaktywne alerty o zmianach cen zleceń stałych, opłatach bankowych, przekroczeniu limitów i nie tylko. Money in Excel daje ci narzędzia, pomagające ci osiągać twoje finansowe cele.
— Yusuf Mehdi, Corporate Vice President, Modern Life, Search & Devices, Microsoft
Nowa funkcjonalność Money in Excel stanie się dostępna w nadchodzących miesiącach. Jako pierwsi będą mogli z niej korzystać użytkownicy z USA.