Windows 11 w wydaniu oryginalnym (21H2) otrzymał drugą w kwietniu aktualizację w wersji publicznej. Jak przystało na aktualizację opcjonalną (Preview) z końca miesiąca zawiera ona dość sporo poprawek niezwiązanych z bezpieczeństwem. Praktycznie wszystkie z tych zmian trafiły tydzień temu do Windows 11 w kanale Release Preview.
Windows 11 21H2: zmiany w aktualizacji KB5012643 (build 22000.652)
- Dodano ulepszenia dla obsługi składnika Secure Boot w Windows.
- Rozwiązano problem z AppX Deployment Service (AppXSvc), który przestawał działać po zainstalowaniu niektórych aplikacji MSIX.
- Rozwiązano problem z błędem zatrzymania na początku procesu rozruchu.
- Ulepszono klienta Autopilota, by przetwarzał zaktualizowane możliwości TPM, które wspierają scenariusze samodzielnego wdrażania i prekonfiguracji.
- Zmieniono czas (timeout) na rejestrację Azure Active Directory (Azure AD) z 60 minut na 90 minut dla scenariuszy Autopilota z dołączeniem do Azure AD. Rozwiązano też problem z wyjątkiem w timeoucie.
- Rozwiązano problem, który opóźniał rozruch OS o blisko 40 minut.
- Rozwiązano problem z wyciekiem pamięci, który wpływał na systemy Windows będące w użyciu przez 24 godziny każdego dnia tygodnia.
- Rozwiązano problem z Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) option 119 (Domain Search List), który uniemożliwiał użycie DNS Suffix Search List dla konkretnego połączenia.
- Rozwiązano problem z atrybutem "Title" w trybie IE w Microsoft Edge.
- Rozwiązano problem skutkujący tym, że zasady MDM nie były dozwolone w wersjach Windows, które zostały upgrade'owane do edycji Enterprise przy użyciu uprawnień do subskrypcji połączonych z usługą Azure AD.
- Rozwiązano problem z częściowym przycięciem napisów wideo.
- Rozwiązano problem z nieprawidłowym wyśrodkowaniem napisów wideo.
- Rozwiązano problem z uwierzytelnianiem Kerberos. Błąd to "0xc0030009 (RPC_NT_NULL_REF_POINTER".
- Rozwiązano problem z przechodzeniem Windowsa to przywracania funkcji BitLocker po aktualizacji.
- Rozwiązano problem uniemożliwiający odzyskanie certyfikatu Endorsement Key (EK) z urządzenia TPM.
- Rozwiązano problem z niepowodzeniem kopiowania fragmentu bezpieczeństwa Zasady grupy na urządzenie.
- Rozwiązano problem z uniemożliwiający tworzenie instancji Microsoft RDP Client Control w wersji 11 i nowszych w oknie dialogowym Microsoft Foundation Class (MFC).
- Temperatura jest wyświetlana na ikonie pogody na pasku zadań.
- Rozwiązano problem z uniemożliwiający korzystanie z przycisków minimalizowania, maksymalizowania i zamykania w zmaksymalizowanym oknie aplikacji. Działo się tak, ponieważ Centrum powiadomień zatrzymywało fokus wprowadzania.
- Rozwiązano problem występujący podczas używania narzędzia Netdom.exe lub przystawki Active Directory Domains and Trusts do wyświetlania lub modyfikowania routingu sufiksów nazw. Te procedury mogły nie zakończyć się powodzeniem. Wiadomość błędu to "Insufficient system resources exist to complete the requested service".
- Rozwiązano problem z podstawowym kontrolerem domeny (PDC) domeny głównej, który generował zdarzenia ostrzeżeń i błędów w dzienniku systemu.
- Rozwiązano problem z mapowaniem dysku sieciowego do udziału Server Message Block w wersji 1 (SMBv1). Po ponownym uruchomieniu systemu nie można było uzyskać dostępu do tego dysku sieciowego.
- Rozwiązano problem, który wpływał na połączenie wielokanałowe SMB i mógł generować błąd 13A lub C2.
- Rozwiązano problem z uszkodzeniem puli, gdy metoda czyszczenia Client-Side Caching (CSC) nie usuwa utworzonego zasobu.
- Rozwiązano problem, który mógł powodować zablokowanie serwera, ponieważ pula niestronicowana rozrasta się i zużywa całą pamięć. Po ponownym uruchomieniu ten sam problem pojawiał się ponownie, gdy próbowano naprawić uszkodzenie.
- Zmniejszono obciążenie rywalizacji o zasoby w scenariuszach z wysokimi operacjami wejścia/wyjścia na sekundę (IOPS), w których wiele wątków rywalizuje na jednym pliku.
Odnotowano jeden znany problem w tej wersji:
- Po zainstalowaniu aktualizacji Windows wydanych 11 stycznia 2022 r. lub później na dotkniętej tym problemem wersji Windows dyski odzyskiwania (CD lub DVD), utworzone w aplikacji "Tworzenie kopii zapasowej lub przywracanie plików użytkownika" w Panelu Sterowania systemu Windows 7, mogą nie być w stanie wystartować. Problem nie dotyczy dysków przywracania stworzonych w tej aplikacji na urządzeniach z zainstalowanymi jedynie wcześniejszymi aktualizacjami i powinny one startować zgodnie z oczekiwaniami. Na chwilę obecną nic nie wskazuje na to, by problem dotyczył oprogramowania do backupu innych firm. Microsoft pracuje nad rozwiązaniem, które dołączy do przyszłej aktualizacji.