Microsoft ogłosił najnowsze wyniki finansowe za 2. kwartał roku fiskalnego 2023 (4. kwartał roku kalendarzowego 2022, zakończony 31 grudnia). Oprócz podania zarobionych sum w poszczególnych działach i zmianach w porównaniu do zeszłego roku firma podzieliła się statystykami dotyczącymi liczby subskrybentów.
Przychody wygenerowane przez dział Productivity and Business Processes wyniosły w ostatnim kwartale 17,0 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 7% (rok do roku). Na tę gałąź składają się:
- Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 7%. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu licencji komercyjnych Office 365 o 11%.
- Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 2%. Liczba subskrybentów Microsoft 365 wśród konsumentów wzrosła do 63,2 mln (w porównaniu do 61,3 w poprzednim kwartale).
- Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 10%.
- Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 13%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 21%.
Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 21,5 mld USD, zaliczając wzrost o 18%.
- Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 20%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów z Azure i innych usług chmurowych o 31%.
Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 14,2 mld USD i zaliczyły spadek o 19%. Na gałąź tę składają się:
- Przychody z tytułu Windows OEM, które spadły o 39%.
- Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły spadek o 3%.
- Przychody z segmentu Xbox (zawartość i usługi), które spadły o 12%.
- Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 10%.
- Przychody z tytułu urządzeń, które spadły o 39%.
Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:
- Przychód wyniósł 52,7 mld USD i wzrósł o 2% (YoY).
- Przychód operacyjny wyniósł 20,4 mld USD i spadł o 8%.
- Dochód netto wyniósł 16,4 mld USD i spadł o 12%.
- Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 2,20 USD i spadł o 11%.
Sprawdź również podsumowanie poprzedniego kwartału (FY23 Q1).