Microsoft ogłosił najnowsze wyniki finansowe za 1. kwartał roku fiskalnego 2023 (3. kwartał roku kalendarzowego 2022, zakończony 30 września). Oprócz podania zarobionych sum w poszczególnych działach i zmianach w porównaniu do zeszłego roku firma podzieliła się statystykami dotyczącymi liczby subskrybentów.
Przychody wygenerowane przez dział Productivity and Business Processes wyniosły w ostatnim kwartale 16,5 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 9% (rok do roku). Na tę gałąź składają się:
- Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 7%. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu licencji komercyjnych Office 365 o 11%.
- Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 7%. Liczba subskrybentów Microsoft 365 wśród konsumentów wzrosła do 61,3 mln (w porównaniu do 59,7 w poprzednim kwartale).
- Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 17%.
- Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 15%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 24%.
Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 20,3 mld USD, zaliczając wzrost o 20%.
- Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 22%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów z Azure i innych usług chmurowych o 35%.
Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 13,3 mld USD i zaliczyły niewielki spadek (3% w constant currency). Na gałąź tę składają się:
- Przychody z tytułu Windows OEM, które spadły o 15%.
- Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost rzędu 8%.
- Przychody z segmentu Xbox (zawartość i usługi), które spadły o 3%.
- Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 16%.
- Przychody z tytułu urządzeń, które wzrosły o 2%.
Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:
- Przychód wyniósł 50,1 mld USD i wzrósł o 11% (YoY).
- Przychód operacyjny wyniósł 21,5 mld USD i wzrósł o 6%.
- Dochód netto wyniósł 17,6 mld USD i spadł o 14%.
- Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 2,35 USD i spadł o 13%.
Sprawdź również podsumowanie poprzedniego kwartału i roku fiskalnego 2022.