Microsoft potwierdził problemy z drukarkami w Windows 10 21H2, 21H1 i 20H2 oraz w Windows Server 20H2 po aktualizacjach zbiorczych z końca czerwca. Do czasu wydania poprawki użytkownicy mogą skorzystać z ręcznych sposobów ominięcia problemów.
Microsoft otrzymał raporty o problemach z niektórymi urządzeniami drukującymi po instalacji aktualizacji Windows wydanych 28 czerwca (KB5014666) i później. Zaobserwowane objawy mogą obejmować:
- Windows może pokazywać zduplikowane kopie drukarek zainstalowanych na urządzeniu, zwykle z podobną nazwą i sufiksem "Copy1".
- Aplikacje, które odnoszą się do drukarki po konkretnej nazwie, nie mogą drukować.
Jeśli doświadczasz problemów, prosimy, użyj Centrum opinii, aby zgłosić raport.
Do czasu wydania poprawki użytkownicy mogą samodzielnie rozwiązać problem:
- Otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do Bluetooth i urządzenia i wybierz Drukarki i skanery.
- Jeśli istnieje zduplikowana instancja drukarki, np. z sufiksem Kopiuj1, sprawdź, czy drukowanie działa na tej drukarce. Ta drukarka powinna działać zgodnie z oczekiwaniami.
- Jeżeli istnieje potrzeba użycia oryginalnej instancji drukarki zamiast duplikatu, kliknij prawym przyciskiem myszy duplikat, wybierz Właściwości drukarki i zakładkę Porty. Zobacz używany port.
- Otwórz Właściwości drukarki na oryginalnej drukarce i wybierz zakładkę Porty. Z wyświetlonej listy wybierz opcję portu używanego przez zduplikowaną drukarkę. Jeśli ta oryginalna drukarka działa normalnie, zduplikowaną drukarkę możesz usunąć.
Jeśli to nie pomaga, możesz spróbować wykonać następujące czynności:
- Zaktualizuj sterownik swojego urządzenia drukującego.
- Jeśli masz już najnowszy sterownik, odwiedź stronę producenta drukarki w celu uzyskania aktualizacji firmware'u.
- Jeśli nadal masz problemy, pomocne może być odinstalowanie i ponowne zainstalowanie drukarki.
Microsoft nadal bada sprawę i udostępni aktualizację, gdy dostępnych będzie więcej informacji.