Entuzjastycznie przyjęty tytuł Micecraft: Xbox 360 Edition osiągnął pułap dwunastu milionów sprzedanych kopii. Tym samym - w niecałe dwa lata - gra stała się jednym z największych bestsellerów w historii konsoli.
Daniel Kaplan, jeden z członków niezależnego zespołu Mojang AB, który odpowiada za "popełnienie" Minecrafta, w rozmowie z Xbox Wire nie ukrywa zdumienia: "Pamiętam, że gdy zaczęliśmy rozmawiać o wynikach sprzedaży, bylibyśmy super zadowoleni sprzedażą 1 miliona kopii. To postawiłoby nas w jednym rzędzie z BF1943 i Castle Crashers, które są niesamowitymi grami, na które warto zwrócić uwagę. Nigdy nie marzyliśmy o sprzedaży 12 milionów!."
Zapytany o powtarzające się sugestie czy prośby użytkowników, Kaplan odpowiada: "Prawdopodobnie większe światy. Pokonaliśmy ograniczenia 360 na różne sposoby i będziemy to robić nadal. Z drugiej strony większe światy będą wymagać większych dysków twardych, a jak wiadomo, nie wszystkie edycje 360-ki takowe posiadają. Na szczęście w przypadku Xbox One nie jest to problemem." Co najbardziej zaskakuje twórcę w społeczności Minecrafta? Przede wszystkim ciągłe wsparcie, współpraca i kreowanie zadziwiających światów, zwłaszcza, że gra uniemożliwia stosowania zewnętrznych narzędzi czy cheatów.
Minecraft: Xbox 360 Edition będzie nadal rozwijany. Niedawno twórcy gry rozpoczęli współpracę z Marvelem, jednym z największych wydawców komiksów. W najbliższej przyszłości będzie też coś dla zapaleńców - 18 kwietnia zostanie wydany nowy zestaw tekstur o nazwie "Candy Texture Pack".