Microsoft zbudował gadające lustro ze zdolnościami kognitywnymi Azure

Microsoft zbudował gadające lustro ze zdolnościami kognitywnymi Azure

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/20/2018, 10:29 PM

Liczba odsłon: 1950

Microsoft, H&M, Ombori i Visual Art stworzyli interaktywne lustro dla klientów flagowego nowojorskiego sklepu H&M na Times Square. Jest to doświadczenie w całości bazujące na rozpoznawaniu głosu i twarzy - technologiach, wchodzących w skład Cognitive Services w Microsoft Azure. Lustro, które aktywuje się samoczynnie, gdy podejdzie do niego klient, ma jeszcze parę innych funkcji.

OPIS

H&M Voice Interactive Mirror - bo tak ochrzczono urządzenie - nawiązuje z klientami interakcje, proponując pstryknięcie selfie i uwiecznienie się na okładce wirtualnego czasopisma modowego, ale też inspiracje modowe, które klient może od razu wybrać i zakupić określone produkty. Część interakcji wykracza poza lustro i za pośrednictwem kodu QR przechodzi na smartfon klienta, gdzie może on zasubskrybować newslettera czy przeglądać swoje selfie. Celem takiego połączenia jest zatarcie granic między fizycznym sklepem a zakupami online, ale też zwiększenie zaangażowania klienta i promocja sklepu. O efektywności świadczą liczby - 86% osób, które zrobiło selfie, zeskanowało również kod QR, a 10% zeskanowań prowadziło do subskrypcji newslettera.

"W H&M przeprowadzamy stałe innowacje, by poprawić doświadczenia klienta, i w tym przypadku pracowaliśmy z Microsoft, by stworzyć wielkie lustro z rozpoznawaniem głosu. Jesteśmy zadowoleni z naszej współpracy z Microsoft, poprzez którą dowiedzieliśmy się, jak moda i technologia tworzą nowe sposoby interakcji z klientami" - mówi Daniel Kulle, szef H&M w Ameryce Północnej.

"Poprzez interaktywne lustro chcemy pokazać nowe możliwości dla asystentów głosowych i zainspirować [innych], jak mogą dokonywać interakcji ze swoimi klientami w kreatywny, nowoczesny i zabawny sposób" - mówi Linda Pimmeshofer z Microsoft. Cóż, jeśli traficie na Times Square, w końcu będziecie mogli przestać czuć się dziwnie, gadając do lustra. Ono rzeczywiście odpowiada i nie są to halucynacje!

Źródło: https://news.microsoft.com/europe/2018/07/11/h-ms-magic-mirror-puts-your-face-on-a-magazine-cover/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia