Kilka tygodni temu Microsoft przejął MinecraftEdu, firmę specjalizującą się w edukacyjnym wykorzystaniu Minecrafta. Jej technologia pomaga dzieciom w nauce programowania. Wczoraj w nocy pojawiły się nieoficjalne doniesienia, jakoby do portfolio firmy dołączył SwiftKey, odpowiedzialny za inteligentną klawiaturę z podpowiedziami, z której korzysta ponad 300 mln użytkowników iOS i Androida. Transakcja miała opiewać na 250 mln funtów (1,46 mld zł). Microsoft potwierdził dziś te doniesienia.
Technologia brytyjskiej firmy zainteresowała Microsoft ze względu na ogromną bazę użytkowników i zgodność z domeną cloud-first, mobile-first. SwiftKey utrzymuje, że jego użytkownicy zaoszczędzili blisko 10 trylionów (!) przyciśnięć klawiszy, co przekłada się na ponad 100 tysięcy lat pisania. Microsoft jest pod wrażeniem możliwości klawiatury, która zadebiutowała na Androidzie w 2010 r., a dwa lata temu trafiła na iOS. Podobnie jak Word Flow, który niebawem trafi na wspomniane systemy, SwiftKey używa sztucznej inteligencji, by na podstawie wprowadzanych przez użytkownika słów stopniowo doskonalić jakość podpowiedzi. Twórcy opublikowali też eksperymentalną wersję aplikacji, która korzysta z technik deep-learning i "sieci neuronowych".
Microsoft zamierza kontynuować dalszy rozwój aplikacji dla Androida i iOS, jednocześnie "eksplorując scenariusze integracji kluczowej technologii w szerokim zakresie produktów i usług". Technologia prognozowania w SwiftKey przyczyni się więc do rozwoju istniejących usług Microsoftu, opartych na chmurze. Niewykluczone, że jedną z nich będzie własna klawiatura firmy, WordFlow. Microsoft zamierza powiedzieć na ten temat więcej w nadchodzących miesiącach. Word Flow może przejąć kilka ciekawych rozwiązań, jak choćby wielojęzyczne podpowiedzi bez konieczności przełączania wersji językowej czy emotikony (emoji), podpowiadane na końcu śmiesznych zdań.
Założyciele SwiftKey traktują wejście do rodziny Microsoft jako kolejny kamień milowy w rozwoju firmy: "Misją Microsoftu jest umocnienie każdej osoby i każdej firmy na tej planecie, by mogły osiągnąć więcej. Naszą misją jest rozszerzenie interakcji między ludźmi i technologią. Wierzymy, że jest to idealne połączenie, a dołączenie do Microsoft jest kolejnym krokiem w naszej podróży" - czytamy na blogu firmy.