Wydana w zeszły wtorek aktualizacja zbiorcza KB4515384 zdążyła już stać się niesławna z powodu stwarzania nowych problemów z dźwiękiem, procesem SearchUI.exe, a także łącznością Wi-Fi i LAN. Jeśli chodzi o dźwięk, to jednym z możliwych rozwiązań jest zmiana jego formatu na 16-bitowy. Microsoft tymczasem zasugerował jeszcze inne (oczywiście tymczasowe) rozwiązanie i bardziej szczegółowo wyjaśnił istotę problemu.
Microsoft już w ubiegłym tygodniu zdawał sobie sprawę z istnienia problemu, ale jego wyjaśnienie ukazało się dopiero teraz. W rozpoznaniu symptomu Microsoft pisze:
Microsoft otrzymał raporty, że dźwięk w niektórych grach jest cichszy lub inny, niż się oczekuje, po zainstalowaniu tej aktualizacji. Na prośbę niektórych z naszych partnerów audio zaimplementowaliśmy zmianę w obszarze zgodności, która umożliwia niektórym grom obsługę i renderowanie dźwięku wielokanałowego. Z powodu feedbacku klientów cofamy tę zmianę, jako że niektóre gry i niektóre urządzenia nie renderują dźwięku wielokanałowego zgodnie z oczekiwaniami. Może to objawiać się tym, że gry brzmią inaczej, niż przywykli klienci, i może brakować [dźwięku z niektórych] kanałów.
Nim pojawi się oficjalna łatka z rozwiązaniem, Microsoft proponuje sposób tymczasowy:
Aby naprawić ten problem, otwórz ustawienia dotkniętej nim gry i wyłącz dźwięk wielokanałowy, jeśli taka opcja jest dostępna. Możesz także wyszukać panel sterowania zewnętrznym urządzeniem dźwiękowym w Panelu sterowania i wyłączyć dźwięk wielokanałowy lub Virtual Surround Sound, jeśli takie opcje są dostępne.
Microsoft zapowiedział też, że pracuje nad rozwiązaniem i będzie ono dostępne pod koniec września. Oznacza to najprawdopodobniej włączenie go do drugiej tury aktualizacji zbiorczych w tym miesiącu.