Można śmiało powiedzieć, że rynek technologiczny też jest jedną z ofiar epidemii koronawirusa. Zagrożenie doprowadziło już w tym roku do odwołania występów, a później i całej konferencji MWC 2020 w Barcelonie, a teraz sytuacja powtarza się z GDC 2020, czyli Game Developers Conference. Na wydarzeniu jak zwykle gościć miał Microsoft, by zaprezentować swoje ostatnie osiągnięcia w technologiach obsługujących gry. Firma wycofała się z uczestnictwa w konferencji i zamiast tego podzieli się informacjami za pośrednictwem innych kanałów.
Microsoft nie jest pierwszym, który odwołał udział w imprezie. Już wcześniej uczynili to m.in. Unity, Electronic Arts, Kojima Productions, PlayStation i Facebook Gaming, a zapewne dołączą do nich kolejni. Gigant z Redmond wyjaśnił swoją decyzję i poinformował o innych możliwościach zapoznania się z jego ostatnimi osiągnięciami. Można powiedzieć, że zmienia się tylko czas i miejsce, bowiem główny materiał konferencyjny zostanie i tak zaprezentowany na wydarzeniu online:
Po dokładnym zapoznaniu się z zaleceniami globalnych autorytetów w kwestii zdrowia i z nadmiaru ostrożności podjęliśmy trudną decyzję, by wycofać się z uczestnictwa w Game Developers Conference 2020 w San Francisco. Zdrowie i bezpieczeństwo graczy, deweloperów, pracowników i naszych partnerów z całego świata jest naszym głównym priorytetem, zwłaszcza gdy świat doświadcza rosnącego ryzyka dla zdrowia publicznego związanego z koronawirusem (COVID-19).
W świetle powyższego planujemy przenieść nasze wystąpienie do wydarzenia cyfrowego [digital-only] w dniach 16-18 marca, prowadzonego na www.microsoft.com/gamestack. Event ten będzie zawierał większość naszych zaplanowanych sesji i doświadczeń, które będą streamowane na żywo i dostępne na żądanie.
Czego możecie się spodziewać:
- Dołączcie do nas, by dowiedzieć się o najnowszych technologiach chmury i rozwoju gier poprzez nasze wykłady techniczne i dema deweloperskie.
- Dostrójcie się do dyskusji panelowych z branżowymi liderami, dotyczących ewolucji rozwoju gier, celowo inkluzywnego projektowania gier, rosnącej roli usług online, następnej generacji sprzętu i przyszłości streamingu gier.
- Zajrzyjcie za kulisy decyzji projektowych i rozwojowych, podjętych przez twórców Minecrafta i Gears of War, a także posłuchajcie zespołów Xbox Game Studios: Double Fine, inXile, Compulsion, Rare, Obsidian oraz Undead Labs.
— Team Game Stack, Microsoft
Jak widać, Microsoft ma w tym roku wiele do przekazania. Liczymy, że na swoim wydarzeniu online gigant ujawni więcej szczegółów na temat Xbox Series X, bo w końcu czym innym miałby być wspomniany sprzęt następnej generacji? Opisana z grubsza specyfikacja aż prosi się o rozwinięcie i demonstrację, a Microsoft ma ku temu jeszcze parę okazji. Konsola zadebiutuje pod koniec tego roku. W międzyczasie odbędzie się jeszcze E3 oraz kilka własnych konferencji Microsoftu. Miejmy nadzieję, że i ich nie wykosi koronawirus.