Microsoft i Fujitsu ogłosili dziś nawiązanie partnerstwa, które polegać będzie na wspólnym rozwijaniu technologii sztucznej inteligencji, by poprzez budowę nowych rozwiązań nadać pędu procesowi transformacji sposobów pracy w organizacjach. Nowe aplikacje będą tworzone na kanwie Microsoft 365 i zasilane rozwiązaniami AI obu gigantów technologii - Fujitsu Human Centric AI Zinrai oraz usługami AI znajdującymi się na platformie Microsoft Azure.
Współpraca obu firm tak naprawdę zaczęła się w 2002 roku, kiedy to Fujitsu i Microsoft rozszerzyli zakres współpracy zgodnie ze zmieniającymi się trendami rynkowymi, m.in. w takich obszarach, jak chmura i Internet Rzeczy. Współpraca stała się jeszcze mocniejsza od roku 2015, gdy firmy podjęły szereg inicjatyw w zakresie transformacji stylu pracy, a Fujitsu zaczął wdrażanie globalnie ujednoliconej platformy komunikacyjnej opartej na Office 365 dla ok. 160 tysięcy swoich pracowników. Korzystając z doświadczenia zdobytego w tym wewnętrznym wdrożeniu, Fujitsu dołożył starań, by ta globalna platforma komunikacyjna [Global Communications Platform] stała się dostępna dla około 1,5 mln klientów w Japonii. Teraz, gdy tendencje zorientowane na zwiększanie wydajności przy użyciu szybko rozwijającej się technologii nabierają globalnej mocy, Fujitsu i Microsoft postawili na dalszą rozbudowę współpracy, wspólnie budując i wprowadzając rozwiązania, które z użyciem sztucznej inteligencji będą odmieniać sposoby, w jakie ludzie pracują z usługami obu firm.
Cele przyświecające wspólnemu rozwiązaniu technologicznych gigantów z Tokio i Redmond to:
- Skupienie się na kreatywnej pracy, generowanie wysokiej wartości dodanej:
Generowane w Microsoft 365 duże pakiety danych [big data] przechowywane są w Microsoft Graph, Microsoft MyAnalytics, Microsoft Workplace Analytics etc. Technologia Zinrai AI pomoże w rozróżnianiu priorytetów zadań opisanych w treści maili i skłanianiu użytkowników ku konkretnym zadaniom. Pomoże to w podjęciu właściwych decyzji i skupieniu się na produktywności. - Automatyzacja i upłynnienie rutynowych zadań z udziałem AI:
Automatyzacji i upłynnieniu zadań przysłużą się Microsoft Cognitive Services i Microsoft Azure Bot Service wraz z technologią konwersacyjną AI i API analizy mowy naturalnej Zinrai od Fujitsu. Technologie te zasilą m.in. doświadczenia tworzenia spotkań. - Odkrywanie właściwych osób, wglądów i sieci:
Na podstawie sieci połączeń między osobami i rzeczami można efektywnie wyszukiwać odpowiednie zasoby ludzkie i wartościowe dane wewnątrz organizacji. Zorientowany na takie zadania Knowledge Graph zostanie wzbogacony przez technologię AI Zinrai. W rezultacie wglądy będą jeszcze dokładniejsze pod względem kontekstu, by np. odnaleźć właściwy zespół do nowego projektu. - Analiza czynników produktywności i motywacji z porównaniem osób, zespołów i firm:
Użytkownicy Microsoft MyAnalytics, Workplace Analytics etc. mogą wizualizować sposoby pracy zarówno osób, jak i zespołów. Knowledge Graph zostanie zintegrowany z technologią machine learningową Deep Tensor, co pozwoli uzyskać precyzyjne analizy o strukturze grafu. Wglądy te pozwolą określić produktywność i motywację tak pojedynczych osób, jak i całych zespołów lub nawet organizacji.
Firmy planują także szkolenia z nowych technologii dla klientów w Fujitsu Digital Transformation Center oraz Microsoft Technology Center zlokalizowanych w Tokio. W swoim komunikacie prasowym Fujitsu poinformował też o prognozach finansowych - wspólne biznesy prowadzone globalnie mają osiągnąć wartość rzędu 2 mld dolarów do roku 2020.