Excel z nową zakładką "Automatyzacja" na Windows i macOS

Excel z nową zakładką "Automatyzacja" na Windows i macOS

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/4/2023, 2:51 PM

Liczba odsłon: 5273

Zakładka "Automatyzacja" wychodzi poza przeglądarkę internetową i wkracza do desktopowej aplikacji Excel. Jest ona teraz widoczna dla wszystkich kwalifikujących się użytkowników Excela na Windows i Mac. Dotychczas karta wstążki była obecna jedynie w Excelu dla sieci Web.

Dzięki tej nowej zakładce można tworzyć i modyfikować skrypty, które automatyzują powtarzalne zadania, przy pomocy Office Scripts (Skryptów pakietu Office). Pozwala to rozszerzyć skoroszyt, łącząc go z popularnymi aplikacjami, takimi jak Microsoft Teams lub SharePoint, aby budować przepływy pracy przy pomocy Power Automate. Połącz te produktywne technologie, aby Power Automate zaplanował twój Office Script. Ta karta reprezentuje pierwszy etap łączenia rozwiązań automatyzacji na różnych platformach — pisze Microsoft.

Jak to działa? Aby przeglądać i uruchamiać skrypty, otwórz arkusz Excela i kliknij zakładkę Automatyzacja. Wybierz skrypt z galerii lub panelu bocznego Wszystkie skrypty, a następnie na stronie szczegółów skryptu kliknij przycisk Uruchom. Możesz też tworzyć własne skrypty, klikając przycisk Nowy skrypt w panelu bocznym Edytor kodu.

Funkcjonalność powinna być już widoczna u wszystkich użytkowników Microsoft 365 z aktualną wersją Excela.

Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/t5/excel-blog/automate-your-tasks-with-the-automate-tab-now-in-excel-for/ba-p/3705856

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia