W tym roku padły zapowiedzi kilku ulepszeń dla Microsoft Store na Windows 10 i Windows 11. Jednym z nich jest projekt Microsoft Store Ads, dzięki któremu deweloperzy i wydawcy mogą zwiększyć zasięg swoich aplikacji poprzez reklamy. Po kilku miesiącach oczekiwania projekt już wystartował.
Microsoft Store Ads opiera się na tej samej idei, którą realizują Apple i Google w swoich marketplace'ach. Kiedy użytkownik czegoś szuka, sklep wyświetla reklamy kontekstowe zorientowane na tego konkretnego klienta. Oprócz standardowych reklam w wynikach wyszukiwania Microsoft Store będzie też niezależnie wyświetlał reklamy w specjalnym kafelku, dając wydawcom i twórcom jeszcze jeden punkt, w którym mogą dotrzeć do potencjalnych odbiorców.
Dzięki programowi deweloperzy (jedynie ci z opublikowaną zawartością) będą mogli tworzyć kampanie reklamowe w Microsoft Store z użyciem Microsoft Advertising. Zapewni to, że reklamy będą kontekstowe dla klientów, np. aplikacje muzyczne będą reklamowane użytkownikom, którzy lubią słuchać lub tworzyć muzykę. Innymi słowy deweloperzy mogą prezentować swoje aplikacje i gry przed odpowiednimi klientami w odpowiednim czasie.
Projekt już wystartował. Zainteresowani twórcy mogą skorzystać ze specjalnego formularza ("Introducing Microsoft Store Ads! Pilot Program Enrollment Form"), aby wziąć udział w programie pilotażowym. Należy podać w nim nazwę firmy, numer konta Microsoft Advertising, nazwy aplikacji zgłaszanych do programu, adres firmowej witryny, ID sprzedawcy w Partner Center i adres kontaktowy. Po jego wypełnieniu aplikacje trafią na listę oczekujących.