Wczoraj, pierwszego dnia konferencji Build 2022, omawialiśmy niektóre nowe funkcje i integracje narzędzi deweloperskich, Microsoft Teams, Power Platform, Microsoft Store i nie tylko. Wspominaliśmy o nowych sposobach na poprawę widoczności i odkrywalności aplikacji w Sklepie (i poza nim). Teraz przyjrzymy się paru z nich.
Microsoft zapowiedział wczoraj nowe sposoby na poprawę widoczności sklepowych aplikacji w Windows 11. Jeden z nich wykorzystuje wyszukiwarkę Windows, by ta dostarczała wyniki z Microsoft Store i pozwalała bezpośrednio z nich instalować aplikacje. Integracja z Windows Search to jednak nie wszystko!
Kolejną istotną nowością jest Microsoft Store Ads. Jest to nowy produkt skierowany do deweloperów, którzy dzięki niemu mogą prezentować swoje aplikacje i gry przed odpowiednimi klientami w odpowiednim czasie. Przykładowo deweloper aplikacji do tworzenia muzyki może utworzyć kampanię reklamową skierowaną do odbiorców, którzy lubią słuchać lub tworzyć muzykę.
Microsoft Store Ads - widok dewelopera
W nadchodzących miesiącach deweloperzy (jedynie ci z opublikowaną zawartością) będą mogli tworzyć kampanie reklamowe w Microsoft Store z użyciem Microsoft Advertising. Zapewni to, że reklamy będą kontekstowe dla klientów. Wkrótce rozpocznie się program pilotażowy mający na celu testy i zbieranie feedbacku. Deweloperzy zainteresowani udziałem mogą zarejestrować się na liście oczekujących. W przyszłości Microsoft przekaże więcej szczegółów.
Microsoft Store Ads - widok użytkownika końcowego
Jeśli chodzi o odkrywanie i widoczność aplikacji, Microsoft omówił też funkcję Restore Apps. Jak odnotowano wcześniej w tym roku, rynek PC osiągnął najwyższy wzrost od dekady. Aby ułatwić klientom przechodzenie na nowe komputery szybko i bezproblemowo, Microsoft wypuści niebawem funkcję automatycznego przywracania aplikacji, zainstalowanych wcześniej z Microsoft Store, na nowym urządzeniu. Początkowo testować to będą mogli Insiderzy. Przywracanie aplikacji pomoże też deweloperom odzyskać klientów bez konieczności przypominania im o ponownym pobieraniu aplikacji.
Przywracanie aplikacji w Microsoft Store
Jeszcze jednym — już dostępnym — sposobem na promowanie aplikacji są banery prowadzące do strony aplikacji w Microsoft Store, które można umieścić na dowolnej stronie internetowej i tym samym uprościć instalowanie aplikacji. Baner można bardzo łatwo utworzyć na stronie https://apps.microsoft.com/store/app-badge, a następnie wkleić wygenerowany kod HTML na swojej stronie internetowej.