Bing otrzymał już w tym roku nowe logo zgodne ze stylem Fluent Design, a teraz przeszedł fundamentalny rebranding. Nowa nazwa silnika wyszukiwania brzmi Microsoft Bing. Gigant nie wszedł zanadto w szczegóły, jednak pokrótce wyjaśnił, skąd ta zmiana. Nowy logotyp z pełną nazwą oraz ikona z symbolem "b" są już widoczne na stronie głównej wyszukiwarki.
Bing, w odróżnieniu choćby od Xboksa, nie jest specjalnie unikatową nazwą i oprócz wyszukiwarki Microsoftu oznacza kilka potraw i napojów, miejsc, serial telewizyjny czy też firmy. Jest też używany jako niemieckie i chińskie nazwisko. Bing jako silnik wyszukiwania został uruchomiony przez Microsoft w 2009 roku i występował głównie pod samodzielną nazwą, bez poprzedzenia jej nazwą firmy. O ile w przypadku Google taka praktyka nie prowadzi do żadnych wątpliwości, o tyle przeciętny użytkownik może nie wiedzieć, do kogo należy Bing ani z jakiego typu oprogramowaniem współpracuje. Microsoft postanowił wprowadzić więcej transparentności.
Jako że Bing wciąż ewoluuje, skupiamy się na rozszerzaniu sposobów, w jakie możecie używać Bing. Przykładowo, czy wiedzieliście, że Bing napędza wyszukiwanie InPrivate w Microsoft Edge, szybkie wyszukiwanie na pasku zadań, scenariusze wyszukiwania służbowego w Microsoft 365, immersyjną grę w Microsoft Flight Simulator i wiele więcej? Właśnie dlatego, począwszy od dziś, ujrzycie zwrot produktu do Microsoft Bing, który odzwierciedla ciągłą integrację naszych doświadczeń wyszukiwania na przestrzeni rodziny [produktów] Microsoft.
— Jordi Ribas, CVP, Microsoft Bing Engineering
Rebranding wyszukiwarki wpasowuje się w szerszy trend, który obserwujemy od kilku lat. "Microsoft" w nazwie otrzymało w tym czasie wiele produktów, wliczając w to Microsoft Azure (dawniej Windows Azure), Microsoft Store (dawniej Windows Store), Microsoft SwiftKey Keyboard (dawniej SwiftKey) czy Microsoft 365 (dawniej Office 365, choć część planów pozostała przy starej nazwie). Microsoft Edge i Microsoft Teams od początku używają tego brandingu, choć nie we wszystkich okolicznościach, podczas gdy Surface i Xbox raczej wymykają się temu trendowi.