Po zakupieniu usługi Office 365 otrzymujemy dostęp do Panelu Administratora - bardzo rozbudowanego narzędzia do zarządzania wszystkimi elementami usługi. Strona główna daje nam wgląd we wszystkie najważniejsze informacje o stanie naszej usługi. Poszczególne elementy są zorganizowane w formie kafelków, które możemy dowolnie przestawiać, usuwać i dodawać nowe. Każdy kafelek zawiera odnośniki do konkretnych opcji, co pozwala tak dostosować ekran główny, aby szybko dostać się do najczęściej wykorzystywanych przez nas narzędzi. Możemy też skorzystać z pola wyszukiwania, aby odnaleźć potrzebny element.
- Użytkownicy
- Aktywni użytkownicy – przechodząc w to miejsce mamy kontrolę nad wszystkimi zarejestrowanymi użytkownikami, możemy modyfikować ich dane, usuwać i dodawać nowych. Listę użytkowników możemy przeszukiwać i eksportować do pliku,
- Kontakty – tutaj możemy zarządzać kontaktami zgromadzonymi w usłudze Office 365. Możemy je dodawać, usuwać i wyszukiwać,
- Goście – lista użytkowników z uprawnieniami gościa,
- Usunięci użytkownicy – podgląd usuniętych użytkowników. Jeśli jakieś konta zostały usunięte, będzie można je przywrócić w tym miejscu.
- Grupy
- Grupy – użytkowników można organizować w grupy, aby lepiej zarządzać pracą. Wszelkie opcje grup znajdują się tutaj. Grupy można dodawać, usuwać, wyszukiwać,
- Udostępnione skrzynki pocztowe – skrzynki pocztowe, do których można przypisać więcej niż jednego użytkownika w celu monitorowania jej zawartości.
- Zasoby
- Pomieszczenia i wyposażenie – zarządzanie firmowym wyposażeniem i pomieszczeniami. Usprawnia pracę i umożliwia zorganizowane współdzielenie sprzętu i miejsca. Urządzenia i miejsca dodane do tej listy będzie można rezerwować,
- Witryny – stąd możemy zarządzać firmowymi witrynami takimi jak witryny w usłudze SharePoint,
- Publiczna strona internetowa – korzystając z kreatorów GoDaddy lub WIX, możemy stworzyć publiczną stronę naszej firmy.
- Rozliczenia
- Subskrypcje – podsumowanie naszej subskrypcji, jej stan, czas do wygaśnięcia i liczba licencji. Można z tego miejsca dodać nową,
- Rachunki – tutaj możemy skontrolować nasze rachunki za aktywne usługi,
- Licencje – wgląd w dane dotyczące licencji - liczba licencji ważnych, przypisanych lub wygasłych,
- Zakup usług – tutaj możemy zakupić nowe usługi, rozszerzyć aktualną usługę, dodając nowe elementy,
- Powiadomienie o rozliczeniach – ustawienia sposobu informowania o rozliczeniach.
- Pomoc techniczna
- Nowe żądanie usługi – narzędzie do raportowania błędów i problemów. Umożliwia szczegółowe sprecyzowanie błędu w celu jego szybkiej identyfikacji i rozwiązania,
- Wyświetl żądania usługi – wgląd w wysłane wcześniej żądania wraz z ich statusem.
- Ustawienia
- Usługi i dodatki – wybór szeregu dodatków rozszerzających funkcję usługi Office 365. Listę dodatków można rozszerzyć, dodając własny element (w formacie .xml) lub wprost ze Sklepu Microsoft,
- Zabezpieczenia i prywatność – ustawienia dotyczące haseł użytkowników, ich ważności oraz udostępniania danych firmowych na zewnątrz,
- Profil organizacji – podstawowe dane firmy, dane kontaktowe (w tym dane pomocy technicznej) oraz informacje o lokalizacji danych,
- Relacje partnerów – certyfikowani partnerzy Microsoft, z którymi współpracujemy, będą wyświetlani w tym miejscu.
- Konfiguracja
- Produkty – w tym miejscu możemy przejść do konfigurowania poszczególnych produktów wybranego przez nas pakietu Office 365. Możemy z tego miejsca przypisać licencje konkretnemu użytkownikowi oraz przeprowadzić migrację skrzynek pocztowych do Office 365,
- Domeny – znajdziemy tutaj wszystkie domeny przypisane do naszej firmy, możemy dodać lub kupić nową domenę,
- Migracja danych – narzędzie umożliwiające migrację danych z innych usług do Office 365.
- Raporty
- Użycie – informacje o wykorzystaniu usług w danym okresie czasu,
- Zabezpieczenia i zgodność – przegląd i dopasowywanie reguł poczty.
- Kondycja
- Kondycja usługi – podsumowanie stanu usług. Jakiekolwiek problemy będą widoczne w tym miejscu. Wyświetlimy tutaj również poszczególne zdarzenia i ostrzeżenia usług. Analiza tych danych pomaga w utrzymywaniu płynności i stabilności pracy,
- Centrum wiadomości – najważniejsze wiadomości na temat stanu, aktualizacji i zmian wprowadzonych w usłudze Office 365.
- Centra administracyjne – z tego miejsca możemy przejść do centrum zarządzania konkretną usługą.
Jak widać, Panel Administratora w Office 365 jest bogaty w wiele opcji i pozwala skonfigurować usługę zgodnie z potrzebami naszej firmy. Daje możliwość sprawnego zrządzania usługą oraz monitorowania wszystkich działań - zarówno tych przewidywalnych jak również takich, które są nieoczekiwane. Zapewnia to bardzo wysoki poziom kontroli i bezpieczeństwa.