Coraz częściej zdarza się, że odbieramy i wysyłamy tyle wiadomości, że trudno jest nam zorientować kiedy wysłaliśmy lub odebraliśmy daną wiadomość. Często w skrzynce mamy dużo maili, co powoduje trudności w poszukiwaniu konkretnych informacji. Aby ułatwić wyszukiwanie program Microsoft Outlook 2007 wyposażony został w funkcję Przeszukaj. Znajduje się ona na tuż pod napisem Skrzynka odbiorcza i oznaczona jest symbolem lupy. Aby wyszukać wiadomość zawierającą słowo kluczowe, wpisujemy je i wciskamy klawisz [Enter]. W oknie poniżej pokazane zostaną wszystkie wiadomości, które zawierają słowo kluczowe 'Dziennik'.
Listę wyników można posortować na kilka sposobów. Domyślnie lista ułożona jest jest od najmłodszego do najstarszego listu. Aby posortować ją inaczej klikamy kontrolkę Rozmieszczone według: i wybieramy interesującą nas opcję. Poniższy przykład przedstawia posortowanie według rozmiaru.
Czasami zdarza się, że potrzebujemy skorzystać z wyszukiwania zaawansowanego. Jest ono dostępne po wciśnięciu przycisku, który ma postać dwóch skierowanych w dół strzałek, tuż obok pola, w które wpisujemy słowa kluczowe. Wpisujemy poszukiwane wyrażenie w jedno z pól kategorii i wciskamy [Enter].
Możliwe jest także wyszukiwanie według innych kryteriów, aby je dodać klikamy przycisk Dodaj kryteria.