Dla wielu osób Outlook jest jednym z najczęściej używanych narzędzi do obsługi poczty elektronicznej, zarządzania kalendarzem oraz kontaktami. Niemniej jednak, często napotykamy pewne ograniczenia, takie jak limit kont pocztowych, które można dodać do aplikacji Outlook.
Domyślnie w aplikacji Outlook możemy skonfigurować sobie maksymalnie 10 kont pocztowych usługi Microsoft Exchange (wchodzącej także w skład Microsoft 365). Jeżeli dysponujemy dostępem do większej liczby skrzynek pocztowych, przy próbie konfiguracji kolejnej aplikacja Outlook zwróci nam błąd o treści:
Dodano maksymalną liczbę kont programu Microsoft Exchange zgodnie z zasadami określonymi przez Twoją organizację. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z administratorem.
W niniejszym poradniku przedstawiamy krok po kroku, jak zwiększyć limit kont Exchange w Outlooku, by zapewnić sobie większą elastyczność i efektywność w zarządzaniu naszymi elektronicznymi wiadomościami.
Jak rozwiązać błąd "Dodano maksymalną liczbę kont programu Microsoft Exchange zgodnie z zasadami określonymi przez Twoją organizację"?
- W pierwszej kolejności zamknij wszystkie aplikacjie pakietu Office, w szczególności Microsoft Outlook.
- Następnie rozwiń menu Start i wpisz regedit.
- Uruchom Edytor rejestru spośród wyszukanych aplikacji.
- W rejestrze przejdź do klucza: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Exchange
- Teraz rozwiń menu Edycja, następnie Nowy i wybierz opcję Wartość DWORD (32-bitowa).
- Nowej wartości nadaj nazwę MaxNumExchange.
- Po utworzeniu wartości kliknij ją dwukrotnie, wybierz opcję Dziesiętny i wpisz wartość 100.
- Na koniec kliknij przycisk OK i uruchom ponownie komputer.
- Od teraz po uruchomieniu Outlook nie powinieneś mieć problemu z dodaniem kolejnych kont pocztowych usługi Exchange.