Solidnie zaprojektowana i wydrukowana ulotka będzie przyciągać uwagę naszych kontrahentów. A co najważniejsze, zapadnie w pamięć potencjalnych klientów. Warto więc projektując samodzielnie ulotkę firmową, przysiąść przy zadaniu i szczegółowo zaplanować każdy jej element. Z pomocą w tym zadaniu przychodzi aplikacja Publisher 2016, za pomocą funkcji wbudowanych w nią zrobimy ulotkę.
- W widoku powitalnym programu Publisher 2016, w pole Wyszukaj szablony online wpisujemy zwrot ulotka i naciskamy klawisz Enter.
- Spośród wyników, wybieramy najbardziej nam odpowiadającą i klikamy przycisk Utwórz.
- Do arkusza roboczego wczytany zostanie pusty szablon ulotki.
Przystępujemy do jego uzupełnienia:
- wpisujemy informacje o produktach i usługach naszej firmy,
- wskazujemy teraz pole z informacjami adresowymi naszego przedsiębiorstwa i je wprowadzamy. Dla uproszczenia możemy skorzystać z informacji służbowych, pod warunkiem, że je wcześniej uzupełniliśmy.
- Wstępnie nasza ulotka jest gotowa. Warto jednak dostosować jej ogólny motyw. W tym celu przechodzimy na wstęgę Projekt strony i klikamy przycisk Zmień szablon.
- W nowym oknie wybieramy najbardziej odpowiadający nam ogólny wygląd ulotki i klikamy przycisk OK. W następnym oknie wskazujemy opcję Zastosuj szablon do bieżącej publikacji i potwierdzamy przyciskiem OK.
- Teraz z listy Schematy wybieramy odpowiedni styl kolorystyczny całej ulotki. Ponadto możemy zmienić kroje czcionek oraz dodać tło (wszystkie te funkcje znajdują się na wstędze Projekt strony).
- Tak przygotowaną ulotkę zapisujemy. Możemy ją także wydrukować bądź przesłać do drukarni.