Jak ukryć grupy w Outlooku w Microsoft 365?

Jak ukryć grupy w Outlooku w Microsoft 365?

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 2/20/2023, 10:00 AM

Liczba odsłon: 1383

Grupy usługi Microsoft 365 to jedna z flagowych funkcji w biznesowej usłudze Microsoft 365, która oferuje dostęp do wspólnej skrzynki pocztowej, grupowego kalendarza, miejsca na pliki czy harmonogramów zadań. Po utworzeniu takiej grupy i zaproszeniu do niej współpracowników, skrót do niej automatycznie wyświetli się w aplikacji Outlook na liście grup u wszystkich członków. Przy nadmiarze grup widok może okazać się z czasem nieczytelny lub wprowadzać trudność w odnalezieniu konkretnych grup przez użytkowników.

W takiej sytuacji możemy ukryć wybrane przez nas grupy u wszystkich jej członków w aplikacjach Outlook. Opcja ta nie jest dostępna w panelu administracyjnym ani w ustawieniach grupy. Aby to wykonać, konieczne jest wywołanie właściwej komendy w PowerShellu. Poniżej przedstawiamy poszczególne kroki ukrycia grup, a także przywrócenia ich wyświetlania.

Jak ukryć grupy w Outlooku w Microsoft 365?

Jak ukryć grupę Microsoft 365 w Outlooku?

  1. Przechodzimy do menu Start, odszukujemy i uruchamiamy PowerShell na prawach administracyjnych.
  2. Wpisujemy komendę: Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement i gdy wyświetli się zapytanie, wpisujemy literę Y oraz naciskamy klawisz Enter.
  3. Następnie wywołujemy komendę Import-Module ExchangeOnlineManagement.
  4. W kolejnym kroku logujemy się jako administrator globalny za pomocą polecenia:
    Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName nazwa.uzytkownika@domena.pl
    W miejsce nazwa.uzytkownika@domena.pl należy wpisać pełny login do konta administracyjnego.
  5. Po potwierdzeniu klawiszem Enter pojawi się klasyczne okienko logowania, w którym należy podać hasło do konta.
  6. Na koniec wystarczy skorzystać z poniższego polecenia, gdzie w miejsce Nazwa grupy wpisujemy dokładną nazwę grupy, którą chcemy ukryć:
    Set-UnifiedGroup -Identity "Nazwa grupy" -HiddenFromAddressListsEnabled $true -HiddenFromExchangeClientsEnable.

Jak ukryć grupy w Outlooku w Microsoft 365?

Jak ukryć grupy w Outlooku w Microsoft 365?

Jak przywrócić grupę Microsoft 365 w Outlooku po jej wcześniejszym ukryciu?

  1. Przechodzimy do menu Start, odszukujemy i uruchamiamy PowerShell na prawach administracyjnych.
  2. Logujemy się jako administrator globalny za pomocą polecenia:
    Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName nazwa.uzytkownika@domena.pl
    W miejsce nazwa.uzytkownika@domena.pl należy wpisać pełny login do konta administracyjnego.
  3. Po potwierdzeniu klawiszem Enter pojawi się klasyczne okienko logowania, w którym należy podać hasło do konta.
  4. Na koniec wystarczy skorzystać z poniższego polecenia, gdzie w miejsce Nazwa grupy wpisujemy dokładną nazwę grupy, którą chcemy przywrócić:
    Set-UnifiedGroup -Identity "Nazwa grupy" -HiddenFromExchangeClientsEnabled:$False -HiddenFromAddressListsEnabled:$False.

Jak ukryć grupy w Outlooku w Microsoft 365?

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia