Przy wielu pracach tekstowych trudno jest posiłkować się tylko na własnej wiedzy. Często sięgamy do zewnętrznych publikacji, książek lub artykułów. Niektóre typy dokumentów wymagają podawania źródła naszej wiedzy, szczególnie takie dokumenty, jak praca magisterska, czy inna publikacja naukowa. W aplikacji Word 2016 utworzenie spisu źródeł, z których korzystaliśmy jest bardzo łatwe i ogranicza się do kilku czynności. Zobaczmy jakich:
- W edytowanym dokumencie przechodzimy na wstęgę Odwołania.
- W sekcji Cytaty i bibliografia klikamy przycisk Wstaw cytat i wybieramy pozycję Dodaj nowe źródło.
- W nowym oknie z listy Typ źródła wybieramy, czy dodawane źródło jest książką, jej częścią, artykułem, materiałem konferencyjnym, czy też raportem.
- W pola poniżej wpisujemy autora publikacji, tytuł, rok i miasto wydania oraz nazwę wydawcy. Po kliknięciu opcji Pokaż wszystkie pola bibliografii ponadto możemy wzbogacić dodawane źródło o szczegółowe informacje o lokalizacji wydania, redaktorze i tomie, ilości stron, nośniku i tak dalej.
- Na koniec w polu Nazwa znacznika możemy zmienić krótką nazwę źródła, która w przyszłości ułatwi zidentyfikowanie źródła.
- Całość kończymy klikając przycisk OK. Tym samym nowe źródło zostanie zapisane w dokumencie, a także nazwisko autora i rok wydania zostaną wstawione do tekstu. Jeżeli ten opis źródła nie jestem na potrzebny w dokumencie, możemy go usunąć, bez obaw o usunięcie źródła z listy źródeł.
Wprowadzone źródła swobodnie możemy w przyszłości edytować, bądź zbędne, usuwać. Wszystkiego tego możemy dokonać klikając przycisk Zarządzaj źródłami na wstędze Odwołania. W wyświetlonym oknie znajdziemy wykaz wszystkich dodanych przez nas wcześniej źródeł. Z tego poziomu możemy edytować bądź usuwać, a także wybierać tylko te, które będziemy używać w bieżącym dokumencie. Tak utworzony wykaz źródeł, możemy ponadto wykorzystać do utworzenia spisu bibliografii. Tą kwestię przedstawiamy w poradzie Jak stworzyć bibliografię?
CentrumXP - więcej niż licencje
Czy wiesz, że w Sklepie CentrumXP znajdziesz nie tylko licencje Microsoft, ale także nowoczesne usługi oraz szkolenia zaprojektowane z myślą o dynamicznie rozwijającym się biznesie? Zespół ekspertów z CentrumXP & Onex Group pomoże Twojej firmie m.in. w wykonaniu migracjiskrzynek pocztowych do Exchange Online i skonfigurowaniudomeny w Microsoft 365, a także przeprowadzi kompleksoweszkolenie z wykorzystania usług i aplikacji Microsoft 365. Sprawdź naszą ofertę lub skontaktujsię z nami, a przygotujemy dla Ciebie indywidualne rozwiązanie.